یک شبکه اجتماعی جدید جایگزین اینستاگرام می شود

شبکه اجتماعی اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ توسط کوین سیستروم و مایک کرایگر ایجاد و در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت متا خریداری شد. در طول دهه اخیر این اپلیکیشن محبوبیت فوق‌العاده‌ای در میان مردم کسب کرد. به طوری که در سال ۲۰۱۳ درصد رشد آن از متا نیز پیشی گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، همزمان با رشد اینستاگرام، دوربین‌های موبایل پیشرفت چشمگیری پیدا کردند. این به معنی استقبال دو چندان از این اپلیکیشن برای به اشتراک گذاری عکس و فیلم بود. یکی از بنیانگذاران اینستاگرام، کوین سیستروم، اظهار داشت:«اینستاگرام در ابتدا برای مردم فقط به منزله یک اپلیکیشن فیلتر عکاسی بود اما رفته رفته به یک شبکه اجتماعی تبدیل شد.»

با تمام این‌ها، او اعتراف کرد با وجود تغییرات تکنولوژی دنیای امروز، نیاز برای یک شبکه اجتماعی جدید احساس می‌شود.

آریاک سفر

از این رو سیستروم و همکار قدیمی‌اش، مایک کرایگر بار دیگر گرد هم آمدند تا با ساخت یک برنامه خبرخوان جدید به نام «آرتیفکت» (Artifact) شبکه اجتماعی جدیدی را به دنیا ارائه دهند.

در این ابزار ساده و مفید کاربران بایستی در ابتدا ۱۰ موضوع مورد علاقه خود را از لیست انتخاب کنند. این برنامه از آن‌ها میخواهد تا هر دو هفته روی ۲۵ مقاله موردعلاقه خود کلیک کنند تا از این طریق یک الگوریتم کاملا شخصی‌سازی شده برای فرد ایجاد شود. علاوه بر این امکان بحث و تبادل نظر درباره این مقالات نیز وجود خواهد داشت.

مهم‌ترین رقیب «آرتیفکت»، اپلیکیشن «اپل نیوز» (Apple News) است که روی تمام گوشی‌های آیفون‌ وجود دارد. با این حال اختلالات فیس‌بوک و توییتر، که به‌عنوان غول‌های خبری شناخته می‌شوند، فرصت را برای معرفی یک اپلیکیشن خبری جدید فراهم کرده‌است. بنابراین بنیان‌گذاران آن امیدوارند آرتیفکت نیز مانند اینستاگرام به موفقیت قابل‌توجهی دست پیدا کند.

سیستروم در ادامه درباره اهمیت هوش مصنوعی در دنیای امروز و فایده آن برای اپلیکیشن‌ها صحبت کرد. هوش مصنوعی آرتیفکت می‌تواند نوع مطالبی را که شخص ممکن است به آن‌ها علاقمند باشد را با وسواس جمع‌آوری و رویدادهای خبری مهم را خلاصه یا حتی تجزیه و تحلیل کند.

در حال حاضر این پروژه شخصا توسط سیستروم و کرایگر حمایت مالی می‌شود و احتمالا در آینده نزدیک به شرکای تجاری آن‌ها افراد مهمی اضافه خواهند شد.

نویسنده: زهرا لطفی‌نژاد

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز