یک ساختمان غیرقابل‌پیش‌بینی، برنده جایزه معماری شد

لست سکند

گروه بازسازی آرت رزیدنسی سه‌بر، رتبه اول مسابقه معماری بین قاره‌ای 2 اِی را کسب کرد.
به گزارش کاماپرس، معماران مسئول این طراحی داخلی، شرکت بازرگانی پی بی اِن، که در شهر اصفهان واقع شده است محسن خزدوز، ادیب ایروانی، حسین پنجه‌پور و صادق رئیسی هستند.محسن خزدوز متولد سال 1370 در شهر اصفهان و دارای مدرک کارشناسی ارشد است. از جمله افتخارات و جوایز وی می‌توان به رتبه اول جایزه معماری آسیا 2017 برلین در بخش داخلی، فینالیست و نامزد جایزه معماری آسیا 2017 برلین در بخش معماری آینده، طرح برگزیده مجموعه رستوران‌های توریستی مسقط در مسابقه وزارت توریست و گردشگری عمان، طرح برگزیده شده به عنوان آثار برتر دوسالانه معماری و شهرسازی و طراحی داخلی ایران 1395 تا 1397 و تقدیر شده در دومین سمپوزیم معماری به عنوان چهره برتر آسیا است.
پروژه طراحی داخلی دفتر تجارت پیمان از خواسته‌های کارفرما شروع شد. کارفرمایی که یک تاجر است و با تجار بین‌المللی همکاری می‌کند و دفتری در یک مجتمع اداری به مساحت حدود 80 متر مربع خریداری کرده و حالا می‌خواست فضای دفترش غیرقابل پیش‌بینی باشد و در عین حال خودش بر همه نظارت و کنترل داشته باشد و سلسله مراتب و پنهان بودن بعضی فضاها حفظ شود. با توجه به این خواسته‌ها و برنامه فیزیکی شامل فضای انتظار، منشی، کارمند، معاون، جلسات، اتاق ریاست، استراحت و خواب، خدماتی شامل سرویس بهداشتی و آشپزخانه و ابعاد و فرم فضا که به صورت ال شکل بود و مساحت کم، تصمیم گرفته شد با منعطف کردن مرزها و قابل تبدیل از صلب به شفاف یا برعکس باشد و همچنین تغییر یک مرز قطعی کامل به یک جدا‌کننده به صورت حداقلی که در عین جداکننده بودن یکپارچگی فضا را از نظر حرکتی و بصری حفظ کند. برای رسیدن به این منظور پلان با دو خط اصلی تقسیم شد خطی که اتاق جلسات و مدیریت را از بقیه فضاها جدا می‌کند و خط کروی که محدوده انتظار و منشی را از معاون و کارمندان مشخص می‌کند و بدنه این کرو از متریال انعکاس‌دار اجرا شد تا هم ابعاد و شکل فضا بازی و ایجاد ابهام کند و هم اینکه باز هم از قطعی بودن مرز کاسته شود. در مرحله دیزاین سعی شده است یکپارچگی فضا با تک رنگ و متریال واحد و طراحی میزهای شیشه ای حفظ شود. همچنین تخت، گاوصندوق مخفی، کمد مدارک و تجهیزات الکترونیکی در کمدها جا داده شده است.

درخشش معماری ایرانی‌ها
مجله معماری 2اِی، یک مجله بین‌المللی در حوزه معماری است که از پانزده سال پیش تا کنون منتشر می‌شود. این مجله معماری اکنون برگزار کننده جوایز بین‌المللی 2 اِی سی اِی اِی است. جوایز معماری بین قاره‌ای 2 اِی برای قدردانی از دستاوردهای معماری طراحی شهری تاسیس شده است. رقابت 2 اِی سی اِی اِی در سال 2020 میلادی که توسط احمد ذوهادی، محقق معماری و سردبیر و مدیرمسئول مجله معماری و ساختمان و مجله بین‌المللی 2 اِی برگزار کننده جایزه معماری آسیا پایه‌گذاری شد و توسط آکادمی ایده‌های نوآورانه معماری 2 اِی نیز سازماندهی شد.
در این دوره از رقابت‌ها در سال 2020 میلادی، معماران ایرانی توانستند با قدرت هرچه تمام در میان پروژه‌های ارسالی گوناگون از سراسر نقاط جهان برگزیده شوند. هتل سنگ سیاه شیراز با معماری علی سوداگران و جواهرات هومر با معماری علی‌محمد شاه‌محمودی و ویلا 12 رتبه دوم مسابقه و ساختمان اداری ویرا با معماری شهاب دوست رتبه سوم را به دست آوردند.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز