یک داروی معمولی که ناجی بیماران کرونایی شد

یک داروی معمولی و به گفته دانشمندان دم دستی ناجی جان بیماران کرونایی شده است.
به گزارش کاماپرس، دانشمندان از همان شروع پاندمی کرونا از داروهای زیادی برای درمان بیماران کرونایی استفاده کردند. داروهایی که نتوانستند از آزمایشها سربلند بیرون بیایند. اما به تازگی دانشمندان انگلیسی با انجام آزمایش‌های بالینی و استفاده از هوش مصنوعی به این نتیجه رسیده اند که داروی آرتزوز می تواند تا دو سوم احتمال مرگ بیماران کرونایی را کاهش می‌دهد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

به گزارش دیلی میل، دانشمندان انگلیسی برای مقابله با کرونا سلاحی جدید کشف کردند. محققان یک شرکت انگلیسی با تجویز داروی آرتروز احتمال مرگ بیماران کرونایی که در بیمارستان‌ها بستری هستند را تا ۷۰ درصد کاهش دادند. در تحقیقات مشاهده شد که باریسیتینیب در افراد سالمندی که دچار کرونای متوسط یا شدید شده بودند، بسیار موثر عمل کرد. دانشمندان با انجام آزمایش‌های بالینی و استفاده از یک برنامه هوش مصنوعی پیش بینی کردند که این دارو می‌تواند عفونت ریه‌ها را کاهش دهد.

این داروی معمولی برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده می‌شود و حدود سه سال است وارد بازار شده است. این دارو در چند ماه گذشته و اوایل همه گیری کرونا نیز به عنوان درمانی جدید برای کرونا مورد استفاده قرار گرفت، اما استفاده از آن در درمان بیمارن کرونایی به طور جدی پیگیری‌ نشد.

آریاک سفر

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،جاستین استبینگ، پروفسور کالج امپریال انگلیس درباره این دارو گفت:« داروی آرتروز می‌تواند جان صد‌ها بیمار مبتلا به کرونا را نجات دهد. فقط دو داروی دگزامتازون و باریسیتینیب برای درمان بیمارن کرونایی موثر هستند. در گزارش‌های پیشین اعلام شده بود داروی استروئیدی دگزامتازون نیز تا ۳۳ درصد احتمال مرگ ناشی از کرونا را کاهش می‌دهد.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز