یک خودرو جدید و ارزان‌ «ژاپنی – چینی» وارد بازار ایران می‌شود

لست سکند

خودروسازان بخش خصوصی مذاکره برای ورود یک خودروی دو رگه ژاپنی – چینی به بازار کشور را آغاز کرده اند. این خودرو ضمن به‌روز بودن در مقایسه با خودروهای همرده خود ارزان قیمت به شمار می‌رود.

به گزارش کاماپرس، خودروهای پیکاپ یا همان وانت های دوکابین در بین ایرانی ها ، خصوصا جوانان آفرود باز طرفداران فراوانی دارد و اگر حضور پرتعداد آنها را در خیابان ها و جاده های کشور شاهد نیستم دو دلیل دارد؛ یکی تحریم و دیگری قیمت بالای این خودروها.

خبر تازه برای مشتاقان خودروهای پیکاپ این که قرار است یک شرکت خصوصی خودروسازی محصول جدیدی را که حاصل همکاری خودروسازان ژاپنی و چینی است به بازار ایران وارد کند.

این خبر را روزنامه هفت صبح با عنوان «دورخیز پیکاپ نیمه ژاپنی- نیمه چینی برای حضور در بازار ایران» منتشر کرده و در ادامه نوشته است؛ در حالی که آماده ملاقات با نسل جدید ایسوزو د یمکس در ایران بودیم، شرکتهای بخش خصوصی به سراغ مذاکره برسر نسخه چینی آن رفته اند: ایسوزو کینگ لان گتاگا.

هفته صبح در این گزارش نوشته قرار است بازار خودروی ایران این بار پذیرای پیکاپ متفاوتی باشد که البته در تولید آن پای یک ژاپنی در میان است!

راز آسمان پایتخت

ایسوزو برای ورود به بازار چین و حتی برخی از بازارهای اروپایی که خواهان پیکاپی ارزان قیمت و در عین حال کاربردی بودند، تصمیم گرفت با همکاری کینگ لانگ چین ، پیکاپی برمبنای ایسوزو د یمکس و شورولت کلورادو طراحی و تولید کند و اینگونه بود که تاگا در سال 2017  معرفی شد اما نسخه ای که قرار است وارد بازار ایران شود، نمونه فیس لیفت آن با نام تاگا اچ فیس است که در اواخر سال گذشته میلادی معرفی شد.

وانت دوکابین جدید ژاپنی – چینی چه در چنته دارد؟

اولین چیزی که در این پیکاپ دورگه توج هها را به سمت خود جلب می کند، ظاهر بزرگ و غول پیکر آنبا 5.6 متر طول است. سبک طراحی اش هم شباهت بسیاری به فورد رنجر دارد و بسیاری از کسانی که آن را برای اولین بار دیدند گفتند فکر نمی کردند تاگا یکی از محصولات ایسوزو باشد.

مزیت دیگر این خودرو تعدد آپشن هاست. پیکاپ‌های چینی بازار ایران به شدت از مشکل کمبود آپشن رنج می برند اما تاگا  در این زمینه حرف هایی برای گفتن دارد: جلوآمپردیجیتال، سنسور باد و دمای تایر، سنسور نور، سامانه پیشگیری از تصادف، کروز کنترل هوشمند، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار خطی، رادار نقطه کور، سنسور باران،استارت دکمه‌ای، قابلیت تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها، قفل دیفرانسیل اتوماتیک، محور عقب، کنترل شروع حرکت در سربالایی، تریم داخلی چرمی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و… از جمله آپشن های این خودرو است.

قیمت ایسوزو کینگ لانگ تاگا اچ از 11 هزار دلار شروع می شود که با این حساب با دلار 23 هزار تومانی قیمت اصلی این خودرو بدون عوارض و گمرکی حدود 250 میلیون تومان است و ارزان قیمت بودن آن کاملا به چشم می آید اما وقتی عوارض و گمرکی سرسام آور خودروهای وارداتی به آن بار می شود ، قیمت از ارزانی می افتد.

مشروح این گزارش را در روزنامه هفت صبح سه شنبه 25 خرداد 1400 بخوانید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “یک خودرو جدید و ارزان‌ «ژاپنی – چینی» وارد بازار ایران می‌شود

  1. پژمان گفته:

    چرانیومد؟ کدام ارزان؟ کو؟ درایران باهرقیمتی بیاورندبیست هزارپوندحسابش میکنندبه اضافه دویست درصدگمرکی وعوارض وسآددلالی وسهم مدیران وآزیران و…همین۱۱هزاردلارمیشود۳میلیارد،پیش بینس قیمت تمام شده درایران کاری محال است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز