«یونیلیور» در سکوی اول جهان برای مدیریت پایدار

شرکت یونیلیور
لست سکند

یونیلیور، شرکت چندملیتی بریتانیایی-هلندی است، که مالک شمار زیادی از نام‌های تجاری بین‌المللی در زمینهٔ مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، محصولات مراقبت‌های شخصی، شوینده‌ها و لوازم آرایشی بهداشتی می‌باشد.

به گزارش کاماپرس، شرکت یونیلیور از سال ۲۰۱۱ پس از شرکت‌های پروکتر اند گمبل و نستله سومین تولیدکننده کالاهای مصرفی جهان محسوب می‌شود، همچنین از سال ۲۰۰۹ تاکنون مبعد از پروکتر اند گمبل و لورئال در رتبه سوم از بزرگترین شرکت‌های آرایشی و بهداشتی جهان، قرار دارد. این شرکت هم‌اکنون به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده بستنی در جهان شناخته می‌شود. این شرکت دارای بیش از ۴۰۰ برند و نشان تجاری است. از نام‌های تجاری متعلق به یونیلیور، می‌توان به: لیپتون، کنور، لوکس، سانسیلک، داو، رکسونا، وازلین و اکس اشاره کرد. یونیلیور در سال ۱۹۳۰ از ادغام شرکت بریتانیایی برادران لیور (تأسیس: ۱۸۸۵) و شرکت هلندی مارگارین یونی (تأسیس: ۱۹۲۷) تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر لندن قرار دارد و دفتر عملیاتی آن در شهر روتردام مستقر می‌باشد.

شرکت یونیلیور بار دیگر در نظرسنجی سالانه‌ای که توسط موسسه گلوبال اسکن گردآوری‌شده، موفق شده رتبه نخست مدیریت پایدار در جهان را به خود اختصاص دهد. هدف این نظرسنجی که نقطه نظرات کارشناسان کسب‌وکارها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه‌ها را در برمی‌گیرد پیگیری این موضوع است که بررسی شود آیا برنامه‌های پایدار شرکت‌ها محقق شده‌اند و نیز دانستن دیدگاه‌های سهامداران و ذی‌نفعان در مورد اینکه کدام شرکت‌ها پیشرو هستند و به چه دلیلی پیشرو شده‌اند.
موسسه گلوبال اسکن درزمینه دیدگاه و استراتژی به شرکت‌ها مشاوره می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا با سهامداران خود اعتمادسازی کرده و روابط طولانی‌مدت ایجاد کنند. این موسسه برای ارائه مجموعه‌ای از خدمات تخصصی، پژوهشی و مشاوره‌ای، با کسب‌وکارها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی به‌منظور دستیابی به اهداف استراتژیک در زمینه شهرت و ثبات همکاری می‌کند.

به گزارش دنیای اقتصاد، امسال از بیش از ۷۰۰ متخصص در ۷۱ کشور جهان خواسته‌شده است که فی‌البداهه شرکت‌هایی که به نظر آنها دارای ثبات در استراتژی کسب‌وکار خود بوده‌اند را نام ببرند. نظرسنجی امسال بین ماه‌های مه تا ژوئیه درست زمانی که جوامع جهانی در حال مبارزه با بدترین نوع از بحران سلامت عمومی، همه‌گیری کووید-۱۹، بودند انجام شد. براساس نظرسنجی‌ها شرکت‌های یونیلیور، پاتاگونیا، ایکیا، اینترفیس و ناتورا ‌اند کو و نام‌های جدیدی مانند مایکروسافت، اورستد، لورئال و تاتا در صدر قرار داشتند؛ اما شرکت یونیلور توسط اغلب کارشناسان در سطح جهان برای دهمین سال متوالی به‌عنوان شرکتی که دارای مدیریت پایدار بوده است، معرفی شد.

اهداف برنامه ۲۰۲۰ شرکت یونیلیور، ارتقای سلامت یک میلیارد نفر، خرید ۱۰۰ درصد مواد کشاورزی تولیدشده از منابع پایدار و به نصف رساندن اثرات زیست‌محیطی در محصولات است. شرکت یونیلیور موفق شده است در طول ۱۰ سال، برجهان پیرامون خود تاثیر مثبت داشته باشد که می‌توان به توانمندسازی زنان، محافظت از جنگل‌ها، بهبود سلامت و حمایت از کشاورزی پایدار اشاره کرد. به‌عنوان‌مثال، این شرکت به بیش از ۳/ ۱ میلیارد نفر کمک کرده است تا سلامت و بهداشت خود را بهبود بخشند، تولید مواد اولیه کشاورزی از منابع پایدار را از ۱۴ درصد به ۶۲ درصد افزایش داده است و همچنین از شبکه‌های برق تجدیدپذیر در عملیات تولیدی خود در سراسر جهان استفاده می‌کند.

راز آسمان پایتخت

یونیلیور به بیش از ۳/ ۲ میلیون زن کمک کرده است تا مهارت‌های جدید یاد بگیرند و از گسترش فرصت‌های شغلی برای آنها حمایت کرده است. شرکت یونیلیور اعلام کرد که به‌دستاوردهای خود افتخار می‌کند، اما از این موضوع نیز آگاه است که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن در پیش رو دارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز