یارانه 45500 تومانی 20 میلیون نفر دو برابر می شود

لست سکند

به گفته رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه۱۴۰۰، دریافتی حدود 20 میلیون نفر از یارانه بگیران نسبت به امروز بیشتر و احتمالا دو برابر می شود.

به گزارش کاماپرس، بعد از مطرح شدن موضوع افزایش یارانه نقدی ، حالا خبرهای جدیدی درباره دوبرابر شدن یارانه برای حدود ۲۰ میلیون نفر از یارانه بگیران شنیده می شود. البته طبق گفته الیاس نادران رئیس کمیته تلفیق بودجه در سال ۱۴۰۰ فقط یک یارانه به مردم پرداخت می شود و گویا خبری از یارانه های معیشتی نیست. البته ایده کارت های اعتباری هم هنوز پابرجاست اما دولت فعلا جوابی به طرح مجلس نداده است.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰در این باره توضیح می دهد:« بر اساس ایده اولیه مجلس که هنوز به جمع بندی نرسیده است پیشنهاد شد تا کارت‌های اعتباری برای خرید مردم در نظر بگیریم که ظرفیت اجرایی آن، با اراده دولت وجود دارد. با اجرای این طرح، یک اعتباری را برای مردم در نظر می‌گیریم که در خرید از مراکز خاص بتوانند از یک تخفیف قابل توجهی برخوردار شوند. اگر مجلس نتواند دولت را متقاعد به عملیاتی کردن این روش کند بنابراین مجبوریم با یارانه نقدی جبران کنیم.»

سال ۱۴۰۰ فقط یک یارانه پرداخت می شود

نادران درباره موضوع یارانه نقدی می گوید:« در حال حاضر دولت یارانه 45500 تومانی را به حدود 78 میلیون نفر پرداخت می‌کند و به تعدادی هم یارانه بنزین و معیشتی که از پارسال شروع شده است پرداخت می‌کند.

راز آسمان پایتخت

آنچه که مد نظر مجلس بود این است که با فرض اینکه دولت شناسایی خودش را درست انجام داده باشد این 58 میلیون نفر که در لایحه بودجه 1400 هستند نسبت به شرایط موجود حمایت بیشتری کنیم و یارانه‌ها را تحت عنوان یک مبلغ در اختیار افراد قرار دهیم و مابقی یارانه بگیران که حدود 20 میلیون نفر هستند دریافتی شان نسبت به شرایط امروز بیشتر و احتمالا تا دو برابر خواهد شد، ولی نسبت به طبقه پایین کمتر دریافت می‌کنند.»

به گفته نادران در سال آینده فقط یک یارانه پرداخت می شود. او در این باره به تسنیم می گوید:« البته یک پیشنهاد یارانه بنزین هم ارائه شده است که در آن به خانوارهایی که یک یا دو خودرو دارند از کارت سوخت خود استفاده می‌کنند و خانوارهایی که اصلاً خودرو ندارند که تعداد آن‌ها نصف جمعیت کشور است هم پیش بینی شده است هر نفر 15 لیتر در نظر گرفته شود که در یک سامانه امکان خریدو فروش داشته باشند و اگر بین خود مردم خرید و فروش ممکن نشد افراد مازاد بنزین را به دولت بفروشند که در حال حاضر احکام آن نوشته شده است.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “یارانه 45500 تومانی 20 میلیون نفر دو برابر می شود

  1. سیدجعفرکاظمی گفته:

    درست کردن یک بازار ثانویه برای 15 لیتر بنزین برای بعضی ازمردم واقعا یکی ازجوک های مزه سماقی آخرسال است که خیلی ها بهش میخندند بازهم ازاین جوکها بسارین لطفا!!! آهاااای بنزییییین گازوئیل قاطی کرده داریم.

  2. مجید‌ توکلی گفته:

    سلام
    وام‌ سری‌ اول‌ کرونا‌ برای‌ یارانه‌ بگیران‌ را‌ بخاطر‌ مسدودی‌ حساب‌ ۱۰‌ ماه‌ است‌ هنوز‌ واریز‌ نکردن‌ ولی‌ چطور‌ وام‌ معیشتی‌ را‌ واریز‌ کردن‌ و‌ قسط‌ اول‌ هم‌ از‌ خود‌ یارانه‌ معیشتی‌ کم‌ کردن؟
    پیگیری‌ نمائید
    کد‌ ملی‌ ۰۰۷۴۲۰۶۲۲۲

  3. مجید‌ توکلی گفته:

    چطور‌ وام‌ اول‌ را‌ نریختن‌ ولی‌ وام‌ معیستی‌ را‌ ریختن‌ و‌ قسط‌ اول‌ هم‌ همون‌ ماه‌ کسر‌ کردن؟
    به‌ کجا‌ باید‌ پیگیر‌ باشم.هیچ‌ جای‌ پاسخگو‌ نیست
    کد‌ ملی‌ ۰۰۷۴۲۰۶۲۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز