یارانه 188 هزار تومانی و 136 هزار تومانی جدید به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

لست سکند

کمیسیون تلفیق بودجه 1400 تغییرات مهمی در یارانه‌های پرداختی به اقشار مختلف ایجاد کرده و یارانه جدید 188 هزار تومانی و 136 هزار تومانی نیز در میان مصوبات این کمیسیون به چشم می خورد.

به گزارش کاماپرس، بحث بر سر تغییر مبلغ و نحوه تخصیص یارانه‌ها در سال 1400 در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به مرحله پایانی رسیده و مصوبات این کمیسیون به زودی برای تصویب نهایی به صحن مجلس خواهد رفت. از مهم ترین تغییری که کمیسیون تلفیق در نظام یارانه‌ها ایجاد کرده است پرداخت دو مبلغ یارانه 188 هزار تومانی و 136هزار تومانی جدید است که قرار است اولی به عنوان یارانه اقشار ضعیف و دومی به عنوان یارانه بنزین پرداخت شود.

دنیای اقتصاد درباره جزئیات مصوبات این کمیسیون گزارشی منتشر کرده است که بر اساس این گزارش به دولت تکلیف شده در سال 1400 ماهانه 188 هزار تومان به 25 میلیون نفر اقشار ضعیف و دریافت‌کنندگان یارانه‌معیشتی و ۱۳۶هزار تومان برای یارانه‌بنزین به ۲۳ میلیون نفر پرداخت کند.

ظاهرا قرار است یارانه 188 هزار تومانی مصوب کمیسیون تلفیق به افرادی که اکنون یارانه معیشتی می گیرند پرداخت شود و یارانه 136 هزار تومانی بنزین نیز ، اگر بر اساس آنچه پیش از این توسط نمایندگان مجلس عنوان شده بود تخصیص یابد، به افراد فاقد خودرو پرداخت می شود.

این گمانه زنی اولیه درباره این یارانه‌ها است اما لازم است جزئیات بیشتری از نحوه تخصیص این یارانه و مشمولان آن منتشر شود تا بتوان در مورد آن ارزیابی دقیق تری داشت. مالک شریعتی نماینده مجلس و عضو کمیسیون انرژی نیز امروز تصریح کرده است که بنزین نه گران می‌شود و نه سهمیه‌ها کم می‌شود بلکه خانوارهایی که خودرو ندارند به آنها مبلغی داده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

افزایش دو برابری یارانه 45500 تومانی 

کمیسیون تلفیق تغییرات دیگری نیز در نظام یارانه‌ای کشور برای سال 1400 در نظر گرفته که پیشتر نیز در مورد آن اطلاع رسانی شده بود و از آن جمله افزایش دوبرابری یارانه 45500 تومانی فعلی و رسیدن آن به مبلغ 91 هزار تومان است. طبق نظر کمیسیون تلفیق بودجه 1400 این افزایش نهایتا شامل حال 20 میلیون نفر خواهد شد.

یارانه267 هزار تومانی برای اقشار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد

اقشار تحت پوشش کمیته امداد امام و بهزیستی نیز از نظر کمیسیون تلفیق دور نمانده اند و اعضای این کمیسیون رای به پرداخت یارانه ماهانه 267 هزار تومانی به این اقشار داده اند.

به نظر می رسد نمایندگان مجلس با وجود مخالفت دولت با افزایش یارانه‌های نقدی بر ایجاد تحول در نظام یارانه‌ای کشور تاکید دارند و معتقدند پرداخت مستقیم یارانه‌نقدی به اقشار مختلف به مراتب از تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی بهتر است.

این که افزایش مبلغ یارانه‌ها از محل تسعیر ارز تا چه حد قابل تحقق خواهد بود و دولت تا چه میزان در مراحل اجرایی به این موضوع تن می دهد هنوز در پرده ابهام است چرا که دولت پیش از این نیز مصوبات یارانه‌کالای اساسی مجلس را اجرایی نکرد و با تغییراتی یارانه 100 هزار تومانی کرونا را جایگزین قانون لازم الاجرای مجلس کرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “یارانه 188 هزار تومانی و 136 هزار تومانی جدید به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

  1. علی گفته:

    باید همه یکسان باشن خیلی ها هستن که وضعشان خوبه توبهزیستی هستن باید همه چی یکسان باشه همه الان قشر ضعیفن . به جای اینا آب وبرق گاز رایگان کنید

  2. مجید‌ توکلی گفته:

    گفتن‌ حساب‌ مسدوده‌ وام‌ اول‌ کرونا‌ را‌ ندادن‌ ولی‌ وام‌ معیشتی‌ را‌ ریختن‌ و‌ قسط‌ اول‌ هم‌ کم‌ کردن‌ پس‌ چرا‌ وام‌ اولی‌ یارانه‌ را‌ نریختن؟
    کد‌ ملی‌ ۰۰۷۴۲۰۶۲۲۲
    پیگیری‌ نمایید

  3. مجید‌ توکلی گفته:

    دو‌ ماه‌ پیش‌ ستاد‌ کرونا‌ و‌ بانک‌ گفته‌ بودن‌ کسانی‌ که‌ وام‌ سری‌ اول‌ برای‌ یارانه‌ را‌ ندادیم‌ واریز‌ میکونیم
    چند‌ ماه‌ دیگه‌ باید‌ صبر‌ کنیم‌ با‌ این‌ شرایط‌ اقتصادی
    کد‌ ملی‌ ۰۰۷۴۲۰۶۲۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز