یارانه معیشت این ماه زودتر واریز می شود

نهمین مرحله از یارانه معیشتی ساعت 24 امشب(پنجشنبه ۹ مردادماه) و یک روز زودتر از موعد مقرر به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.

به گزارش کاماپرس، براساس اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، امشب نهمین مرحله یارانه معیشتی برای سرپرستان خانواده‌های واجد شرایط واریز می شود، پرداخت زودتر از موعد مقرر این مرحله از یارانه معیشتی در حالی است که یارانه ماه گذشته هم زودتر از موعد واریز شد.
مبلغ این یارانه همانند دوره‌های قبل به ازای هر نفر ۵۵ هزار تومان است اما خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های ۵ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می کنند.

آیا یارانه متناسب سازی می شود؟

به گزارش ایلنا، پرداخت ماهیانه 55 هزار تومان یارانه به هر فرد از خانواده های واجد شرایط درحالی است که طی ماه های اخیر قیمت کالاها و خدمات به شدت افزایش یافته است، اما مبلغ یارانه واریزی تغییری نکرده است، چندی پیش محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، از برنامه مجلس برای متناسب سازی یارانه ها با رشد قیمت ها گفت، به گفته تاج الدینی یارانه‌های نقدی که به سرپرستان خانوار پرداخت می‌شود، متناسب با افزایش قیمت‌ها و درآمد‌های سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیست.

اخبار مهم روز را بخوانید:

آریاک سفر

او اظهار کرد: قرار است شاهد بازنگری در روش پرداخت یارانه‌های نقدی و معیشتی در دستورکار نمایندگان مجلس در دوره یازدهم باشیم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: مبلغ یارانه‌ها برخلاف قیمت حامل‌های انرژی و تورم که همه ساله با افزایشی روبه‌رو است، ثابت مانده است، بنابراین مجلس باید بازنگری جدی در میزان یارانه‌ها، اعم از نقدی و معیشتی را در دستورکار قرار دهد.
تاج الدینی ادامه داد: پیشنهاد می شود که در برنامه‌های زودبازده برای حمایت از اقشار ضعیف و کم‌درآمد، برای یک سال راه‌حل‌هایی را در جهت تأمین معیشت اقشار ضعیف جامعه در مدنظر قرار گیرد.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز