یارانه مستاجران قطع می‌شود؟

براساس قانون مالیات بر خانه‌های خالی، همه سرپرستان خانوار باید اطلاعات محل سکونت خود را در سامانه کد یکتا ثبت کنند. عدم ثبت اطلاعات هم جرایمی مثل حذف یارانه و محروم شدن از خدمات بانکی دارد. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که مستاجران هم مشمول این جریمه می‌شوند یا نه؟

به گزارش کاماپرس، معاون وزیر راه و شهرسازی در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۰ از اجرایی شدن قانون مالیات بر خانه های خالی از مرداد ماه خبرداد. طبق این قانون جدید همه سرپرستان خانوار چه مالک و چه مستاجر باید اطلاعات ملک محل سکونت خود را در سامانه کد یکتا ثبت کنند.

طبق این قانون در همه شهرهایی که جمعیتی بالای 100هزار نفر دارند، اگر یک واحد مسکونی در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از 120روز ساکن نداشته باشد، خانه خالی محسوب می‌شود و مالک آن باید مالیات پرداخت کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

محمودزاده، معاون وزارت راه و شهرسازی در یکی از مصاحبه‌های خود درباره ضرروت ثبت نام در این سامانه گفت و اعلام کرد عدم ثبت و یا ثبت اشتباه این اطلاعات، باعث محرومیت از خدمات اجتماعی و به خصوص حذف شدن از لیست یارانه بگیران می شود.

آریاک سفر

یعنی سرپرستان همه خانوارها، اعم از مالک و مستاجر موظفند اطلاعات محل سکونت خود را در سامانه کد یکتا ثبت کنند. این اظهارات با واکنش مستاجران روبرو شد، چون معتقد بودند وقتی ملک شخصی ندارند چرا باید اطلاعات ملک شخص دیگری را در سامانه ثبت کنند ؟

حذف یارانه متن قانون است

معاون وزارت راه معتقد است حذق یارانه خانوارها به دلیل عدم ثبت اطلاعات در سامانه املاک متن قانون است. او در این باره به اقتصاد آنلاین می گوید: این جریمه صراحتا در ماده7 قانون جدید آمده است؛ براساس ماده هفت قانون جدید، دستگاه‌های اجرایی مکلف شده تا خدمات خود را صرفا براساس کدملی و کدپستی درج‌شده در سامانه املاک و اسکان ارایه دهند و این خدمات شامل مواردی مثل سیاست‌های حمایتی، یارانه‌ای و کمک معیشتی نیز می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز