یارانه تعویض کولرهای فرسوده چقدر است؟

به گفته مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق، طرح تعویض کولرهای فرسوده امسال اجرا می شود. فقط یک سوم از هزینه این طرح را مصرف کنندگان پرداخت خواهند کرد و بقیه این هزینه با یارانه دولت تامین می شود .

به گزارش کاماپرس، کولرهای فرسوده علاوه بر هزینه برق بیشتر برای مردم، به شبکه برق کشور نیز فشار بیشتری وارد می کنند و جایگزینی آنها با کولرهای نو می تواند از فشار سنگینی که اکنون بر شبکه برق ایران وجود دارد، بکاهد.

در این زمینه یک مقام مسئول در  صنعت برق گفت: طرح تعویض یک میلیون کولر فرسوده در مناطق هدف که پارسال مصوبه شورای اقتصاد را دریافت کرده بود تا پایان امسال و با تعیین پیمانکاران، اجرایی خواهد شد که صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای را به همراه دارد.

به گفته رجبی مشهدی، طرح تعویض یک میلیون کولرگازی پارسال مجوز لازم را از شورای اقتصاد دریافت کرده بود، اما به دلیل آنکه سازندگان داخلی امکان تطبیق با استانداردهای فنی مورد نظر شورای اقتصاد را نداشتند طرح متوقف شد.

وی ادامه داد: برهمین اساس و در رایزنی با شورای اقتصاد مقرر شد در استانداردهای فنی بازنگری صورت گیرد تا سازندگان داخلی بتوانند در این زمینه فعالیت خود را آغاز کنند چرا که در مصوبه، تاکید بر استفاده از توان داخلی است.

آریاک سفر

اعلام آمادگی تولیدکنندگان داخلی 

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان ساخت: اقدام‌های لازم انجام شده و با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعدادی از سازندگان داخلی برای این‌کار اعلام آمادگی کرده‌اند.

رجبی مشهدی افزود: این تعویض حدود ۶۴ میلیون دلار هزینه خواهد داشت که یک سوم آن را مصرف کنندگان پرداخت خواهند کرد و بقیه آن از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تامین خواهد شد و امید می رود تا پایان امسال برای تعویض، اقدام لازم صورت گیرد.

وی از اجرای طرح تعویض ۱۰ هزار لامپ روشنایی معابر خبرداد و خاطرنشان ساخت: فراخوان این کار داده شده که با اجرای آن حدود ۴ میلیون کیلووات ساعت در مصرف، صرفه جویی خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان هدفمندسازی یارانه ها
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز