گوشی 5G شیائومی 7میلیونی بهتر است یا گوشی چینی تازه وارد؟

شیائومی یک گوشی با قابلیت فناوری 5G به قیمت زیر 7 میلیون در بازار ایران دارد که قابلیت های مثبت آن چندان تفاوتی با یک گوشی چینی از برندی دیگر ولی کمتر شناخته شده، ندارد.

به گزارش کاماپرس، اگر در انتخاب گوشی با فناوری 5G  با بودجه حدود 7 میلیون دچار تردید شده اید بد نیست این گزارش را که توسط روزنامه هفت صبح تهیه شده بخوانید.

موبایل شیائومیMi 10T Lite 5G دو سیمکارت با ظرفیت 64 گیگابایت عرضه شده است. این تنها بخشی است که محصول شیائومی مقابل رقیب ناشناس خود شکست می‌خورد.

ظرفیت 4820 میلی آمپرساعت باطری و شش گیگابایت حافظه موقت اولین ویژگی های مثبت این گوشی هستند که باید به آنها اشاره کرد.

حسگرهای 64 ، هشت، دو و دو مگاپیکسل مجموعه دوربین چهارگانه را تشکیل داده اند و تلاش می‌کنند عکس‌های خوبی ثبت کنند اما در نهایت بیشترین امتیاز به تراشه قدرتمند اسنپدراگون می‌رسد که شیائومی در استفاده از آنها دست ودلبازانه عمل می کند.

آریاک سفر

با این گوشی می توانید فورتنایت بازی کنید اما در زمان عکاسی با زوم دو برابر کیفیت به شدت افت می کند. صفحه نمایش تمام HD یکی دیگر از برگ های برنده Mi 10T Lite 5G است. محصول پیشنهادی به عنوان جایگزین این گوشی Poco X3است که شیائومی توانسته با آن ضعف های Mi 10T Lite 5G  مثل کند بودن عکسبرداری با دوربین و احتمال افت کیفیت در زمان استفاده از زوم را پوشش دهد. اگر از عکسبرداری لذت می برید شاید بهترین انتخاب در میان گوشی های متوسط موجود در بازار همان گوشی Poco X3 باشد اما فراموش نکنید می توان با Mi 10T Lite 5G فورتنایت را با کیفیت مناسب بازی کرد.

نقاط قوت و ضعف گوشی رقیب شیائومی از برند ریلمی

گوشی موبایل ریلمی یکی از زیرمجموعه های برند اوپو است که در دنیا بسیار شهرت دارد اما در ایران چندان شناخته نشده است.

موبایل ریلمی مدل RMX2111 7 5G به جز این ناشناخته بودن نقطه ضعف مشهود دیگری ندارد چون در کنار ظرفیت ذخیره سازی 128 گیگابایتی، شش گیگابایت حافظه موقت و ظاهر زیبا، قیمت مناسبی دارد.

تراشه آن را با استفاده از یک مدیاتک  MT6853 800U با معماری هفت نانومتری ساخته اند و پردازنده گرافیکی    Mali-G 57هم انتخابی  کاملا اقتصادی است. اگرچه هر دو آنها در رقابت با مجموعه تراشه های Mi 10T lite 5G شکست می خورند.

در عوض صفحه نمایش محصول ریلمی به خاطر دو دهم اینچ اندازه کوچکتر با تراکم پیکسلی بیشتری عرضه شده است. باتری این گوشی پنج هزار میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و با قابلیت شارژ سریع با توان 30 وات عرضه شده است. قابلیت شارژ سریع آن دقیقا مشابه گوشی رقیب است. چهار حسگر دوربین شامل لنزهای 48 ، هشت، دو و دو مگاپیکسلی فقط روی کاغذ ضعیف‌تر از محصول شیائومی هستند.

ما خرید گوشی را توصیه می کنیم که وقتی خراب شد، قطعاتش راحت تر پیدا شود. پس حتی با وجود اینکه موبایل شیائومی نصف محصول ریلمی حافظه برای ذخیره سازی دارد، باز هم

روی آن انگشت می گذاریم. فراموش نکنید پردازنده گرافیکی Mi 10T lite 5Gنقش مهمتری در کارآیی گوشی ایفا  می کند و علاوه بر انجام بازی ها هنگام عکاسی و تماشای ویدئو هم از خرد شدن اعصاب کاربر جلوگیری می کند. از نظرظاهری هم می توان امتیاز بیشتری برای گوشی شیائومی در نظر گرفت.

اخبار جذاب و پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : شیائومی
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “گوشی 5G شیائومی 7میلیونی بهتر است یا گوشی چینی تازه وارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز