گوشی های شیائومی ارزان شدند؛ بی تابی گوشی‌های سامسونگ برای گرانی

اگر طرفدار گوشی های شیائومی هستید به نظر می رسد باید خود را برای خرید گوشی دلخواه خود آماده کنید چرا که این گوشی ها در حال کاهش قیمت هستند اما اگر گوشی های سامسونگ را می‌پسندید اخباری که از بازار موبایل می رسد چندان برای شما خوشایند نیست.

به گزارش کاماپرس، خرید گوشی این روزها کار آسانی نیست نه فقط به دلیل این که ماه هاست قیمت گوشی از قدرت خرید اغلب متقاضیان خارج شده بلکه به این دلیل که نوسان های قیمت آن دسته از خریداران که به هر شکل پولی برای خرید گوشی مورد نظر خود فراهم کرده اند را دچار تردید و دودلی کرده است.

در واقع اکنون با بازار آشفته ای مواجه ایم که ممکن است یک گوشی در یک یا دو روز 500 هزار تا یک میلیون تومان گران تر یا ارزان تر شود.

سرویس بازار روزنامه هفت صبح گزارشی درباره بازار موبایل با تمرکز بر برندهای مثل سامسونگ و شیائومی و آیفون نوشته است که در ادامه گزیده ای از آن را می خوانید.

گوشی های سامسونگ برای گران شدن بی تابی می کنند. در بین گوشی های میان رده سامسونگ افزایش ۴۵۰ هزار تومانی قیمت سامسونگ Galaxy A30sبیشتر از بقیه جلب توجه می‌کند. این گوشی ابتدای هفته گذشته حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت و تا پایان هفته به چهار میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید. بیشترین افزایش قیمت مربوط به گوشی های پرچمدار سامسونگ بود.

آریاک سفر

آنهایی که روز شنبه هفته گذشته Galaxy Note 20 Ultra 5G را به قیمت ۲۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان خریدند تا حدودی برنده بودند چرا که قیمت این گوشی تا پایان هفته به ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. گلکسی Note 10 Lite هم از ۱۱ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید تا افزایش قیمت ۸۷۰ هزار تومانی را تجربه کند. البته سامسونگ Galaxy S20 FE کاملاً برخلاف جریان حرکت کرد. قیمت این گوشی در ابتدای هفته ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود و تا پایان هفته به ۱۲ میلیون و ۵۲۲ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

گوشی سامسونگ A51 که این روزها به جزء پرفروش های این برند است نیز قیمت ابتدای هفته ۶ میلیون و ۴۷۹ هزار تومانی داشت که در پایان هفته گذشته به ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان رسید و ۱۶۶ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

دیگر گوشی سامسونگ هفته گذشته گرانی را تجربه کرد گوشی سامسونگ  A20s بود. این گوشی هفته پیش سه میلیون و ۴۱۰ هزار تومان فروخته می‌شد و در پایان هفته به سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید و ۲۴۰ هزار تومان گران تر شد.

بررسی بازار گوشی های پرفروش شیائومی

شیائومی و سامسونگ عموماً همگام با یکدیگر افزایش یا کاهش قیمت را تجربه می‌کردند اما هفته گذشته راه این دو رقیب چینی و کره ای از هم جدا شد طوری که با وجود افزایش قیمت گوشی های سامسونگ در بین ۱۵ مدل گوشی پرفروش شیائومی ۹ گوشی ارزان شدند و قیمت ۶ مدل افزایش پیدا کرد. 3Pocco X با کاهش قیمت ۴۹۴ هزار تومانی رکورد دار ارزان بین گوشی های شیائومی بود و قیمت آن از ۶ میلیون و ۸۹۴ هزار تومان در ابتدای هفته به ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در پایان هفته کاهش پیدا کرد.

شیائومی Mi 10 Lite که از فناوری5G پشتیبانی می کند دیگر گوشی پرفروش شیائومی است که در پایان هفته با ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت به ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. در طرف مقابل بیشترین افزایش قیمت در هفته گذشته در گوشی های شیائومی Note 9 Pro مربوط است. این گوشی ابتدای هفته حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود و آخر هفته با افزایش ۳۴۰ هزار تومانی به قیمت ۵ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان فروخته شد. ضمنا گوشی هوآوی Nova7i  با افت 240 هزارتومانی از 6 میلیون و 300 هزار تومان عقب نشینی کرد و تا شش میلیون و 59 هزار تومان ارزان شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار موبایل، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگشیائومی
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز