گوشی‌های هوشمند فوق سریع در راهند؟

شنیده‌ها از دنیای علم و فناوری حاکی از آن است که یک تولید کننده چینی قصد دارد به‌زودی گوشی‌هایی با سرعت 150 وات برای شارژ را تولید و روانه باز کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فناوری و موبایل اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از phone arena، قدرت شارژ گوشی‌های هوشمند امروزه در حال افزایش است به طوری که در سال 2020 بسیاری از گوشی‌های هوشمند از مرز 100 وات برای شارژ گذشتند.  در روز 16 نوامبر هم یک بلاگر مطرح، در پستی مدعی شد که شارژهای 150 واتی گوشی‌های هوشمند در راه است و این فناوری به زودی وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد.

در حال حاضر در صنعت گوشی ما شاهد شارژهای 120 واتی هستیم که باتری‌های 4500 میلی‌آمپر را در مدت زمان تنها 20دقیقه به شارژ صد در صدی می‌رسانند. که این زمان در حالت بوستر به 15 دقیقه نیز می‌رسد.

فعلا دو مدل گوشی شیائومی Mi 10 Ultra و شیائومی iQOO 5 Pro به عنوان اولین گوشی‌های هوشمندی که از آخرین شارژ سریع 120 واتی استفاده می‌کنند، رکورد دارند.

آریاک سفر

گفتنی است که با توجه به اعلام شرکت شیائومی و بررسی‌های صورت گرفته در این فناوری‌ها بعد از حدود 2 سال باتری گوشی هوشمند به 80 درصد ظرفیت اولیه می‌رسند زیرا به میزانی که شارژ با سرعت بالاتری انجام شود و باتری در معرض گرمای بیشتری باشد فرسایش آن نیز تسریع می‌یابد.

اخبار مرتبط:

هرچند که شرکت‌های چینی برخلاف سایر کمپانی‌های تولید کننده گوشی‌های چینی تمایل بسیاری به تولیذ این فناوری دارند. ضمنا در سال 2021 شرکت چینی شیائومی تعدادی گوشی نظیر ردمی نوت 11پرو پلاس و شیائومی میکس 4 را با سرعت شارژ 120 وات روانه بازار کرد و این در حالی است که شرکت سامسونگ به همان قدرت شارژ بین 25 تا 45 وات رضایت داده و همچنین سرعت شارژ گوشی‌های اپل به 30 وات هم نمی‌رسد.

این‌که شارژ 150 واتی چه قابلیت‌هایی خواهد داشت باید در عمل آزمایش شود، و در حال حاضر اطلاعاتی از سازنده‌اش در دست نیست. اما بسیاری از بلاگرها و علاقمندان به حوزه فناوری در فضای مجازی حدس می‌زنند که تولید کننده این فناوری 150 واتی بازهم شرکت شیائومی باشد که  اخیراً از فناوری شارژ فوق سریع HyperCharge خود رونمایی کرده است.

این شارژر شامل شارژ سیمی 200 وات و بی سیم با 120 وات می شود. اما در حال باید صبر کنیم تا ببینیم تولید کننده این فناوری چه کسی است و این فناوری در عمل چه قابلیت‌هایی دارد.

مرتبط با : شیائومی
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز