گوجه فرنگی ارزان می شود، رب گوجه فرنگی گران !

یک مقام مسئول در صنایع کنسرو سازی با اشاره به افزایش بارش ها و رشد تولید گوجه فرنگی ، از کاهش قیمت این محصول خبر داد و در عین حال گفت: افزایش هزینه های تولید موجب افزایش قیمت رب گوجه فرنگی خواهد شد.

به گزارش کاماپرس، سال گذشته رب گوجه فرنگی در میان اقلام خوراکی گرانی کم سابقه ای را خصوصا در ماه های ابتدایی سال پشت سر گذاشت. گوجه فرنگی از جمله محصولاتی است که در ایران مصرف فراوانی دارد و قیمت این محصول نیز تقریبا هر سال نوسان های شدیدی را تجربه می کند به نحوی که برخی ماه های سال کشاورزان از ارزانی و به صرفه نبودن برداشت آن شکایت می کنند و برخی ماه های سال هم مصرف کنندگان از گرانی آن دچار مشکل می شوند.

امسال بر اساس پیش بینی ها، قیمت گوجه فرنگی در ماه های ابتدای سال نوسان چندانی نخواهد داشت اما یک مقام مسئول در صنایع کنسروسازی خبر از افزایش قیمت رب گوجه فرنگی داده است.

افزایش هزینه حمل و نقل، دستمزد و بسته بندی عوامل گرانی رب گوجه فرنگی

آریاک سفر

محمد میررضوی در مصاحبه با ایلنا با بیان اینکه انتظار می رود تولید محصولات سبزی و صیفی از جمله گوجه فرنگی نیز افزایش داشته باشد، گفت: فراوانی تولید گوجه فرنگی بازار متعادل‌تری در پیش روی این محصول قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: البته تولید بالای گوجه فرنگی به معنی بدون تغییر ماندن قیمت رب نیست چراکه سایر مولفه‌های موثر در هزینه تمام شده تولید افزایش قیمت داشته‌اند.

به گفته میرضوی؛ یکی از این مولفه‌ها هزینه حمل و نقل است که در پی شیوع کرونا افزایش داشته است. وی دیگر عامل موثر بر رشد قیمت رب را افزایش دستمزد عنوان کرد و افزود: رشد دستمزد به تنهای 3 درصد بر هزینه تمام شده تولید می‌افزاید.

وی دیگر عوامل موثر بر هزینه تمام شده تولید و قیمت محصول نهایی را قیمت بسته بندی از جمله قیمت ورق قوطی و درب قوطی و … برشمرد. میررضوی پیش بینی کرد با در نظر گرفتن مجموع هزینه نهایی تولید، قیمت رب در سالجاری افزیش 6 تا 7 درصدی داشته باشد.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز