گواهی قدمت یونسکو به سحرخیز رسید

لست سکند

زعفران نام علمی گیاهی است از تیره زنبقیان، که کلاله و خامه زرشکی آن برای چاشنی و رنگ دهی به غذا استفاده می‌شود. این گیاه ارزشمند، به عنوان گرانبهاترین ادویه جهان به حساب می‌آید و نامش به نام ایران گره خورده است؛ در حال حاضر، حدود ۹۴ درصد زعفران جهان را تولید می‌کند. کشورمان بزرگترین صادرکننده این محصول است و ارزش جهانی صادرات زعفران، ۲۷۵ هزار و ۸۴ میلیون دلار برآورد شده است.

به گزارش کاماپرس، شرکت‌های زیادی با تاسیس کارخانه، به پرورش این محصول در مناطق مناسب گیاه زعفران، به کشت و برداشت این محصول می‌پردازند. یکی از این شرکت‌ها، گروه کشاورزی صنعتی سحرخیز است که از سال ۱۳۱۱ با بنیانگذاری محمد سحرخیز تاسیس شد. این شرکت در ابتدا و تا سال ۱۳۴۲به شکل مجموعه فروشگاه‌های تخصصی مشغول به فعالیت بود.

گسترش فعالیت‌های گروه زعفران سحرخیز

بعد از چندی، در سال ۱۳۸۱ مجموعه سحرخیز به فکر گسترش فعالیت‌هایش در جهت ارائه محصولات با کیفیت به مشتریان خود افتاد. به همین خاطر شروع به کشت و پرورش زعفران کرد. بعد از آن، کارخانه‌های فرآوری را احداث کرد. گروه سحرخیز به تولید و بسته‌بندی بیش از ۱۲ گروه محصول و صادرات و فروش آن مشغول است، و تمام مراحل تولید تا توزیع در خود شرکت سحرخیز انجام می‌شود. محصولات تولیدی این شرکت زعفران، نبات، زرشک، خشکبار، ادویه، عرقیات، چای و دمنوش و بسته‌های هدایای ویژه را شامل می‌شود.

افتخارات مجموعه سحرخیز

راز آسمان پایتخت

گروه کشاورزی صنعتی سحرخیز، در سال‌هایی که گذشت، افتخارات زیادی کسب کرد. به عنوان نمونه، در مراسم کنفرانس ملی استراتژی‌های مدیریت برند در شیراز، برنده جایزه ملی برند برتر شد و یک سال بعد موفق به دریافت جایزه کارآفرینان نوآوراستراتژیست در صنعت زعفران ایران شد.

یکی دیگر از افتخارات این مجموعه دریافت لوح گرامی‌داشت قدمت و ثبت در خاطرات جمعی از سازمان کمیسیون ملی یونسکو است. سالیانه سازمان جهانی یونسکو به یک محصول لوح گرامی‌داشت قدمت اهدا می‌کند، که این افتخار نصیب برند زعفران سحرخیز شد. این گواهی معتبر، بر اساس مطالعات میدانی و ارزشیابی‌های مستمر کمیسیون ملی یونسکو از مستندات و دستاوردهای تاریخی یک برند یا محصول با قدمتی بیش از ۴۰ سال اعطا می‌شود.

گفتنی است گواهی قدمت در هر حوزه، فقط به یک مجموعه به عنوان معتبرترین و شایسته‌ترین برند در آن حوزه تعلق می‌گیرد؛ به این ترتیب زعفران سحرخیز تنها برند در حوزه تولید زعفران است که به این گواهی معتبر دست یافته است.

مرتبط با : سحرخیز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز