گروه کارخانه‌های تولیدی نورد آلومینیوم را بیشتر بشناسید

«آلومینیوم» بعد از فولاد بیشترین میزان تولید و مصرف را در جهان دارد؛ از این رو به «فولاد قرن 21» هم مشهور است. صنعت آلومینیوم به طور مستقیم برای تقریبا 1 میلیون و 500 هزار نفر و به صورت غیر مستقیم برای 6 میلیون نفر شغل ایجاد کرده است. در واقع این فلز به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی مانند مقاومت در برابر پوسیدگی، چگالی پایین، استحکام مناسب و امکان آلیاژ پذیری خوب کاربرد زیادی دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار صنایع معدنی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

این محصول استراتژیک در صنایع خودرو، هوافضا، غذایی و مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکنون بالاترین سرانه مصرف آلومینیوم جهان مربوط به آمریکا و کانادا بوده و میانگین سرانه مصرف این محصول در جهان 9 کیلوگرم است.

کشوری مانند ایران به دلیل داشتن مزیت ذخایر گازی، قابلیت بالایی برای تولید این محصول دارد. زیرا گاز، انرژی قالب و مورد نیاز کارخانه‌های تولید آلومینیوم محسوب می‌شود. به گزارش کاماپرس، «گروه کارخانه‌های تولیدی نورد آلومینیوم» از این مزیت و نیروی انسانی ارزان کشور بهره برده و سالانه انواع محصولات آلومینیومی را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند؛

انواع روش‌های تولیدی گروه نورد آلومینیوم

آریاک سفر

گروه کارخانه‌های تولیدی نورد آلومینیوم از مجموعه‌های قدیمی فعال در حوزه آلومینیوم است که سال 1351 بهره برداری شد. شرکت نورد آلومینیوم با ظرفیت تولید سالیانه 24 هزار تن محصول نورد سردی و هزار مترمربع ورق کامپوزیت آلومینیومی مشغول به فعالیت است. ریاست هیئت مدیره آن را رضا حمیدی برعهده دارد. این مجموعه یکی از تولیدگنندگان بزرگ انواع محصولات آلومینیومی به روش نورد گرم، با آلیاژ و ضخامت متنوع، محسوب می‌شود؛ این روش تولیدی نسبت به سایر روش‌ها خواص متالوژیکی و مکانیکی مناسبی دارد.

این مجتمع آلومینیومی با اضافه کردن بخش‌های مختلف در حال گسترش فعالیت‌های خود است؛ این شرکت سال گذشته بزرگ‌ترین خط رنگ پودری تمام اتوماتیک ورق آلومینیوم را راه اندازی کرد.

از تولید پلی کرافت تا کلد

آلومینیوم پلی کرافت تولیدی این شرکت که از یک لایه آلومینیوم، یک لایه پلی اتیلن و کاغذ کرافت تشکیل شده به عنوان عایق میعانات عمل می‌کند. این محصول در تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی به چشم می‌خورد. ورق کامپوزیت دیگر محصول این مجموعه است که از آلومینیوم و پلی اتیلن فشرده تشکیل می‌شود. این محصول با نام تجاری «آلکونام » در رنگ بندی‌های مختلف برای طراحی نما مورد استفاده قرار می‌گیرد. متقاضیان ورق ساده، کویل آجدار و تسمه این مجموعه صنایع مختلف از جمله خودروسازی‌، لوازم خانگی، نفت و گاز و گروه‌های پتروشیمی و ساختمانی هستند.

گروه نورد آلومینیوم تنها مجموعه تولیدکننده آلومینیوم کلد ایران است. این محصول از دو تا سه لایه آلومینیوم با آلیاژهای متفاوت ساخته شده و در تولید رادیاتورهای آب، کولر اتومبیل و میدل‌های حرارتی کاربرد دارد.

صادرات محصولات مجتمع نورد آلومینیوم به کشورهای اروپایی مثل انگلستان و آلمان تا مناطق همسایه عراق و افغانستان صورت می‌گیرد.

فنوال در فروش رکورد شکست

سهام این شرکت با نماد «فنوال» در بازار بورس با قیمت 23 هزار و 580 ریال خریداری می‌شود. تعداد سهام موجود فنوال در بازار 678 میلیون و 347 سهم اعلام شده که ارزش بازاری آن‌ها بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال است. 223 میلیون سهام فنوال به نام شرکت آلومینیوم تابنده اراک ثبت شده و 96 میلیون دیگر از آن را مجموعه هوشمند سرمایه پردیس در اختیار دارد.

مجموعه نورد آلومینیوم در آبان‌ 1399 رکورد فروش ماهیانه شرکت را شکست و موفق به کسب درآمد عملیاتی 607 میلیارد ریالی شد! یکی از دلایل این رشد، افزایش نرخ محصولات تولیدی نورد آلومینیوم بود. درآمد گروه‌ کارخانه‌های تولیدی نورد آلومینیوم در پایان سال مالی گذشته نزدیک به 58 درصد در مقایسه با سال مالی 1398 رشد کرد. سود خالص این مجموعه هم به 16 هزار و 440 میلیارد ریال رسید که نسبت به سال مالی قبل 396 درصد افزایش داشت.

اقدامات سبز گروه نورد آلومینیوم

محصولات آلومینیومی حتی بعد از پایان عمر مفیدشان هم به صورت ذوب شده در صنایع مختلف به کار می‌روند. به همین خاطر آلومینیوم یکی از عناصر دوستدار محیط زیست به شمار می‌آید. با این وجود گروه تولیدی نورد آلومینیوم به مسائلی مانند کاهش و پیشگیری آلودگی‌های آب، هوا و خاک و حفاظت از فضای سبز نیز توجه داشته و موفق به کسب گواهی‌های بین الملللی در این زمینه شده است.

این شرکت برای عرضه محصولات مناسب به بازار، آزمایشگاه کنترل کیفی را در کارخانه خود دایر کرده است. این آزمایشگاه گواهینامه تایید صلاحیت دارد. گروه نورد دارای گواهی تحقیق و توسعه و پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای تولیدات خود است.

این مجموعه تاکنون عنوان برند برتر سال 1396 و 1392 را از طرف سندیکای صنایع آلومینیوم ایران به دست آورده است. این شرکت طی سال‌های فعالیت خود در نمایشگاهای بین المللی آلومینیوم ایران 1396، هفدهمین نمایشگاه بین المللی ساختمان، پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران سال 1397 و … حضور داشت.

مرتبط با : نورد آلومینیوم
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز