ثروت آفرینی پایدار برای نسل‌ها با سرمایه‌گذاری خوارزمی

یکی از ابزارهای کسب دارایی، سرمایه گذاری است. به قول وارن بافت، سرمایه گذار افسانه‌ای، سرمایه گذاری در واقع فرآیند برنامه ریزی برای پول است تا در آینده پول بیشتری نصیب شما شود. بورس یکی از بازارهای داخلی مناسب برای سرمایه گذاری است. منتهی افراد برای ورود به این بازار باید حداقل دانش را درباره آن و واسط‌های مالی‌اش داشته باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورسی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

یکی از این واسط ها، شرکت‌های سرمایه گذاری هستند. این مجموعه‌ها با آنالیز عملکرد سهام شرکت‌های مختلف، نسبت به خرید و فروش آن‌ها فعالیت می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها، «سرمایه گذاری خوارزمی» است. کاماپرس در ادامه مطالب بیشتری از این مجموعه را برای خوانندگان و علاقمندان به مباحث مالی بیان می‌کند؛

سرمایه گذاری خوارزمی به دنبال ثروت پایدار

سرمایه گذاری خوارزمی سال 1376 تاسیس و با هدف توسعه فعالیت‌ها، گسترش مشارکت در انواع طرح‌های سرمایه گذاری و ورود به عرصه صنعت سرمایه گذاری کشور مشغول به کار شد. این مجموعه طی سال‌های فعالیت خود توانسته سرمایه گذاری خود را در صنایع پربازده و متنوع انجام دهد. شعار اصلی خوارزم «ثروت آفرینی پایدار برای نسل‌ها» است و به همین منظور این شرکت در هفت حوزه بانکداری، ساختمان و مسکن، معادن و صنایع معدنی، انرژی، فناوری اطلاعات، بازرگانی و بازار سرمایه سبدگردانی می‌کند.

مجموعه خورازمی هدف از این سرمایه گذاری را رسیدن به پرتفوی مناسب اعلام کرد. این شرکت سال گذشته با مدیریت سیدرضا موسوی و مشارکت شرکت‌های زیرمجموعه‌اش، به تدوین و تصویب کلیات برنامه راهبردی خود پرداخته و با این کار مسیر تازه‌ای را  پیشروی سهامداران و ذی‌نفعان گذاشته است.

آریاک سفر

رشد 222 درصدی درآمد وخارزم

سهام سرمایه گذاری خوارزمی از سال 1389 با نماد «وخارزم» در تابلوی بازار اول فرابورس قرار گرفت. این سهام اکنون در بازار اول بورس به چشم می‌خورد و ارزش بازاری معادل 119 هزار و 493 میلیارد ریال دارد. سرمایه این مجموعه ابتدا 100 میلیارد ریال بود، اما در سال 1393 به 10 هزار میلیارد ریال رسید. سرانجام سرمایه این مجتمع در سال 1394 تا محدوده 12 هزار و 500 میلیارد ریالی بالا رفت.

موسسات توسعه همیاری سپهر و سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات دو سهامدار عمده وخارزم هستند.

این شرکت در شش ماهه نخست سال گذشته موفق به تحقق درآمدهای عملیاتی تا میزان 6.29 هزار میلیارد ریال شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، تقریبا 222 درصد رشد داشت. سرمایه گذاری خوارزمی در پایان دوره مالی گذشته هزار و 223 ریال سود خالص برای هر سهم خود محقق کرد که نسبت به سال 1398، مقدار 143 ریال بالا رفت. سود خالص وخارزم برای سال گذشته، 3 هزار و 721 میلیارد و 993 میلیون ریال اعلام شد که در مقایسه با سال 1398 افزایش قابل توجهی داشت.

رتبه برتری سرمایه‌گذاری خوارزمی در همه مقاطع

سرمایه گذاری خوارزمی در مقایسه با 23 شرکت همگروه، رتبه هفتم را از نظر ارزش بازار دارد. بازآرایی پرتفوی بورسی و غیربورسی گروه خوارزمی در مسیر ارتقای شاخص‌های سودآوری و ریسک، ایجاد کارخانه استحصال طلای معدن شادان، توانمندسازی و خروج معدود شرکت‌های گروه از زیان دهی و … از مهم‌ترین محورهای برنامه عملیاتی دوساله گروه سرمایه گذاری خوارزمی است.

یکی دیگر از برنامه‌های دوساله این مجموعه، تکمیل پروژه نوسازی خطوط تولید شرکت لابراتورهای سینا دارو با هدف توسعه محصول و بازار بود که تا پایان سال گذشته 95 درصد آن انجام شد. طبق پیش بینی‌ها، این پروژه تا پایان سال 1400 به بهره برداری می‌رسد. به نظر این شرکت از محل پروژه‌های خود در سال جاری و 1401 سود بسیار خوبی کسب خواهد کرد.

مجتمع خوارزمی در سال 1394 از سوی سازمان مدیریت صنعتی ایران به عنوان یکی از 10 شرکت «پیشرو» کشور معرفی شد. سال 1398 این مجموعه در رتبه بندی 500 شرکت برتر ایران مقام صد و دوازدهم را به دست آورده که نسبت به سال 1397، چهار رتبه رشد داشت. به علاوه این مجموعه دو سال گذشته در گروه رتبه بندی صد شرکت دوم برتر ایران، مقام اول بالاترین ارزش افزوده را به دست آورد.

مرتبط با : سرمایه گذاری خوارزمی
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز