گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران؛ کم ریسک و پر سود!

لست سکند

به طور معمول هر فعال حوزه سرمایه در انتخاب گزینه‌های سرمایه گذاری، ابتدا به امر پوشش تورم و کسب سود بالاتر توجه می‌کند. معمولا در اقتصادهای با نرخ تورم بسیار زیاد و بدون ثبات شاخص‌های اقتصادی و سیاسی، انتظار تدوام شرایط تورمی در نرخ‌های بالاتر وجود دارد. در چنین شرایطی بهتر است انتخاب گزینه مناسب سرمایه گذاری در بازارهای دارای ریسک اتفاق بیفتد؛ چرا که بازارهای بدون ریسک، مثل بانک، توان جبران تورم و کسب بازدهی را ندارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در این حالت یکی از گزینه‌های خوب سرمایه گذاری، بازار بورس است. البته در این بازار هم نهادهایی وجود دارد که به حداقل کردن ریسک و حداکثر کردن سود می‌پردازند. یکی از این نهادها، شرکت‌های سرمایه گذاری هستند. این شرکت‌ها مدوام به متنوع کردن پرتفوی، خرید و فروش به موقع سهام و کسب سود از آن‎ها مشغول هستند. به گزارش کاماپرس، «گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران» با سرمایه گذاری خود در صنایع متنوع بورسی و غیربورسی، ضمن کاهش ریسک، سود مناسبی را برای سهامدارانش ایجاد کرده است؛

توسعه صنعتی ایران؛ مجموعه‌ای پربازده

گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران از سال 1375 تاکنون مشغول به کار است. این شرکت در دهه 90 به بخش خصوصی واگذار شد؛ از آن زمان تا امروز با بهینه سازی ساختار دارایی‌ها، حل و فصل پرونده‌های حقوقی، افزایش سطح شفافیت و گزارش دهی، ایجاد تنوع در دارایی‌های مالی و سرمایه گذاری در بخش‌های جدیدی مانند حوزه تکنولوژی و اینترنت، به مجموعه‌ای پربازده و خوشنام تبدیل شده است.

این مجموعه در همه سال‌های فعالیت خود توانسته بیشتر از 15 هزار میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت را در اختیار بگیرد و بیشترین سود را برای بیش از 238 هزار سهامدار خرد فراهم کند. سرمایه گذاری توسعه صنعتی با مدیریت سیدحسام‌الدین عبادی در نظر دارد از بهترین فرصت‌های سرمایه گذاری در بازارهای مالی و صنایع رو به رشد کشور بهره ببرد و به یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تخصصی سرمایه گذاری و مدیریت دارایی‌های مالی بخش خصوصی ایران تبدیل شود.

راز آسمان پایتخت

این مجموعه، سهام شرکت‌های سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت، سرمایه گذاری جامی، اعتبار ایران و پایا تدبیر پارسا را در اختیار دارد. خرید سهام شرکت‌های نامبرده، به منظور پیشبرد استراتژی‌های متنوع سرمایه گذاری و سوددهی بیشتر به سرمایه گذاران انجام شده است.

ارزش 38 هزار میلیاردی وتوصا

سهام سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران با نماد «وتوصا» در بازار اول بورس به چشم می‌خورد. این سهام که از سال 1378 در تابلوی بورس قرار گرفت، اکنون 38 هزار و 840 میلیارد ریال ارزش بازاری دارد. شرکت‌های سرمایه گذاری پارس پلیکان فیروزه و کاوشگران بازار سرمایه، سهامداران عمده وتوصا محسوب می‌شوند.

سال 1398 بزرگ‌ترین سود تاریخ «وتوصا» به مقدار هزار و 700 میلیارد ریال محقق و تقسیم شد. این مجموعه در دوره شش ماهه منتهی به اسفندماه سال گذشته و براساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، سود خالص 73 میلیارد و 500 میلیون ریالی را کسب کرد. میزان سود خالص هر سهم وتوصا در پایان سال مالی قبل، 18 ریال اعلام شد.

تلاش برای ریسک حداقلی و سود حداکثری

سهام مجموعه توسعه صنعتی ایران با همه گیری ویروس کرونا دچار تلاطم نشد و قیمت آن 363 درصد نسبت به دوره قبل رشد پیدا کرد. همچنین خالص ارزش دارایی‌های این شرکت در همان سال افزایشی شد. به این ترتیب افزایش سوددهی این شرکت اتفاق افتاد.

توسعه صنعتی ایران همواره تلاش می‌کند از حداکثر فرصت‌های سرمایه گذاری موجود در کشور بهره ببرد و در بخش‌های دیگری مثل سرمایه گذاری خطرپذیر، سرمایه گذاری‌های غیربورسی و رمزارزها هم حضور داشته باشد.

شرکت در انتخاب دارایی‌های مالی و تعیین وزن هر یک از دارایی‌ها، به فضای سرمایه گذاری کشور و وضعیت اقتصاد ایران توجه می‌کند. هدف از این سیاست دستیابی به بیشترین عایدی با کمترین ریسک از بازارهای مختلف اعلام شده است. این مجموعه باز هم در پی کاهش ریسک اقداماتی صورت داده که از جمله آن‌ها می‌توان به تشکیل کمیته ریسک برای کاهش نوسانات منفی بازار سرمایه اشاره کرد.

مرتبط با : گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز