اگر گروه خونی شما A است در برابر کرونا بیشتر مراقب باشید!

لست سکند

تحقیقات جدید حکایت از آن دارد  که افراد با گروه خونی A در برابر ابتلا به کرونا مقاومت کمتری دارند و به عبارت دقیق تر ویروس کووید 19 برای اتصال به سلول های تنفسی آنها مستعدتر است.

به گزارش کاماپرس، هر چه از آغاز اپیدمی کرونا می گذرد اطلاعات دانشمندان و محققان در برابر این ویروس پیچیده و مرگبار بیشتر می شود و امروز نکاتی درباره کووید 19 می دانیم که در ابتدای پاندمی کاملا برای ما مبهم بود.

تحقیقات جدید پرده از ابهاماتی درباره این ویروس برداشته است که می تواند برای گروه های مختلف مفید باشد. بر اساس این تحقیقات رابطه گروه خونی افراد با مقاومت سیستم ایمنی آنها در برابر این ویروس مهاجم روشن تر از گذشته شده است.

در مطالعات انجام شده که نتایج آن اخیرا منتشر شده است، محققان اپیدولوژی نحوه تعامل ویروس کووید-۱۹ با سلول‌های تنفسی و گلوبوبل های قرمز در گروه‌های خونی A، B و O را تحت مطالعه و تحقیقات دقیق قرار داده اند.

احتمال ارتباط بین گروه خونی A و ویروس کرونا

راز آسمان پایتخت

نتایج این تحقیقات حکایت از آن دارد که ویروس کرونا تمایل زیادی برای اتصال به گروه خونی A موجود در سلول‌های تنفسی دارد و بر این اساس می توان گفت افراد با این گروه خونی نسبت به دیگر افراد بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند.

بنا به اعلام باشگاه خبرنگاران، محققان در این زمینه اظهار می کنند : ترجیح ویروس کووید-۱۹ برای شناسایی و اتصال به آنتی ژن گروه خونی A در ریه‌های افراد با این گروه خونی ممکن است به دلیل ارتباط بالقوه بین گروه خونی A و این ویروس باشد.

شایان ذکر است: یافته‌های جدید درباره آسیب پذیری گروه خونی A در برابر کرونا به تنهایی نمی‌توانند به طور کامل توصیف یا پیش بینی کنند که چگونه ویروس‌های کرونا بر بیماران از گروه‌های مختلف خونی تاثیر می‌گذارد اما به هر حال این یافته ها می‌تواند هشداری برای این گروه خونی خاص باشد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز