گران فروشی نان از شایعه به واقعیت بدل شد

گران فروشی نان که پیش از این زمزمه های آن شنیده می شد به واقعیت پیوسته و در برخی مناطق و شهرستان ها نان به قیمتی بیش از قیمت مصوب فروخته می شود.

به گزارش کاماپرس، شاید شما هم به این مشکل برخورده باشید که در هنگام خرید نان از شما پول بیشتری نسبت به نرخ مصوب نان طلب شود. اگر به این گران فروشی معترض شوید معمولا با بهانه هایی از قبیل آزادپز بودن یا اضافه کردن دانه های کنجد و دیگر دانه ها به نان مواجه می شوید یا ممکن است خیلی صریح به شما گفته شود نان به قیمت قبلی صرفه ندارد.

نانوایان در مورد گران شدن هزینه های تولید نان انتقاداتی دارند ولی باید دانست آنها هنوز مجاز به افزایش قیمت نشده اند. البته آنها با دستاویزهایی نان را گران تر می فروشند که این دستاویزها از چشم مسئولان پنهان نمانده است.

برای مثال بهزاد رحیمی، نماینده مجلس در این باره اظهار کرده است: در حال حاضر برخی نانوایی‌ها به دلیل افزودن برخی مواد مانند کنجد، نان را بیشتر از نرخ مصوب می‌فروشند در واقع به صورت غیررسمی قیمت نان را افزایش دادند. هر چند به دلیل افزایش قیمت گندم و سایر عوامل، هزینه تولید نان بیشتر شده است اما باید به این نکته نیز توجه شود که نان، قوت غالب مردم است.

آریاک سفر

بنا به اعلام نود اقتصادی، وی بیان کرد: باید به این نکته نیز توجه شود که به دلیل افزایش هزینه نانوایی‌ها در صورت ثبات قیمت نان، احتمال کم فروشی و کم شدن وزرن چانه نان وجود دارد. دولت باید با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم و نانوایان درباره قیمت نان تصمیم گیری کند.

رحیمی گفت: در این زمینه باید با پیش بینی تمهیدات و برخی تسهیلات از فشار مضاعف به جامعه جلوگیری کرد. در حال حاضر در برخی شهرستان‌ها نان لواش را از ۲۵۰ تومان به ۳۰۰ تومان رساندند و گرانفروشی انجام می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز