گران فروشی لوازم خانگی در فروشگاه های آنلاین

لست سکند

هرچند به گفته رئیس اتحادیه لوازم خانگی هنوز تغییری در قیمت لوازم خانگی ایجاد نشده و از سویی تولیدکنندگان نیز تقاضایی برای افزایش قیمت نداده‌اند، برخی از فروشگاه‌های آنلاین به گران ‌فروشی لوازم خانگی روی آورده‌اند.

به گزارش کاماپرس ، افزایش قیمت کالاها در بازارهای مختلف این توقع را برای برخی از عرضه‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی به وجود آورده که آنها نیز بر قیمت‌های خود بیفزایند. به همین دلیل علی‌رغم اینکه تولیدکنندگان این کالاها تغییری در قیمت ایجاد نکرده‌اند اما برخی از فروشگاه‌های آنلاین این لوازم را با قیمت بالاتری نسبت به نمایندگی‌های رسمی می‌فروشند. این درحالیست که شیوع کرونا فعالیت واحدهای صنفی این حوزه را محدود کرده و به گفته رئیس اتحادیه لوازم خانگی این واحدها مجوزی برای بازگشایی ندارند.

پیشنهاد افزایش قیمت رسمی از سوی رئیس صنف

البته با توجه به ضرر عرضه کنندگان لوازم خانگی بعد از شیوع کرونا و کاهش فروش آنها، چنین افزایش خودسرانه‌ای از سوی برخی از فروشندگان پیش‌بینی می‌شد. مرتضی میری فعال این حوزه و رئیس صنف فروشندگان لوازم خانگی نیز تاکید کرده بود که دولت باید اجازه افزایش قیمت به تولیدکنندگان را بدهد. وی همچنین به منظور جبران ضرر تولیدکنندگان ضرورت بخشش سه ماهه مالیات آنها را مطرح کرده است. موضوعی که در تجدیدنظر تولیدکنندگان در افزایش قیمت  بی‌تاثیر نیست.

در این باره بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نکته دیگر عرضه آنلاین لوازم‌خانگی قاچاق به صورت اینترنتی است. به گفته رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی هنوز درگاه های عرضه اینترنتی کالاهای قاچاق به طور کامل بسته نشده به همین دلیل در عرضه آنلاین لوازم‌خانگی برخی از فروشندگان کالاهای قاچاق از این فرصت استفاده می‌کنند و اقدام به فروش کالاهای قاچاق و یا تقلبی خود خواهند کرد. موضوعی که شاید بتوان گفت در گران‌فروشی لوازم خانگی در فروشگاه‌های اینترنتی بی‌تاثیر نبوده است.

در همین رابطه سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی، در گفت وگو با مهر در ارتباط با افزایش قیمت لوازم‌خانگی در فروشگاه های آنلاین گفت: پس از تعطیلی صنف لوازم‌خانگی به دلیل شیوع کرونا، برخی فروشگاه های آنلاین، لوازم‌خانگی را با قیمت بالاتری نسبت به نمایندگی های رسمی فروش عرضه می کنند که این موضوع در بلندمدت می تواند تعادل عرضه و تقاضا را از بین ببرد و به تولیدکنندگان آسیب بزند.

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه لوازم خانگی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز