گران قیمت ترین گوشت جهان چگونه تولید می شود؟ (فیلم)

گوشت گاو wagyu یکی از گران ترین گوشت ها ذر جهان است که در کشور ژاپن تولید می شود. این گوشت به دلیل طعم غنی و تراکم چربی به اصطلاح مرمرگونه اش بسیار ارزشمند است. قیمت wagyu درجه یک می تواند تا 200 دلار در هر پوند (کمتر از نیم کیلوگرم) برسد و در حراجی های ژاپن گاوهای wagyu می توانند تا 30000 دلار بفروش برسند. اما چه چیزی باعث گران شدن آن می شود؟


به گزارش کاماپرس و به نقل از بیزنس اینسایدر، واژه wagyu در معنای واقعی کلمه به گاو ژاپنی ترجمه می شود که به طور کلی به چهار نژاد اصلی اشاره دارد. این گاوها برای استقامت جسمی پرورش یافته اند که سلول های چربی عضلانی بیشتری نسبت به دیگر نژادها دارند. چربی در عضلات wagyu به طور مساوی توزیع می شود، به همین دلیل گوشت wagyu صورتی رنگ به نظر می رسد و طعم آن بسیار لطیف است. دولت ژاپن مستقیما برای حفاظت از ارزش و کیفیت این نوع گوشت بی نظیر، تولید wagyu را کنترل می کند.

wagyu

Wagyu بر اساس دو عامل اصلی درجه بندی می شود: مقدار گوشت قابل تولید و کیفیت چربی مرمری شکل اش. فقط کیفیت نوع A3 تا A5 برای فروش در ژاپن مجاز است و هرچه درجه کیفیت آن بالاتر باشد، قیمتش نیز بیشتر است. تولید wagyu تقریباً به یک افسانه تبدیل شده است. رمز و رازهای زیادی در مورد مزارع wagyu و نحوه پروزش این حیوانات وجود دارد، از ماساژ روزانه گرفته تا موارد تعجب آوری که اغلب درست نیستند.

آریاک سفر

یکی از گران قمیمت ترین برش های این نوع گوشت Matsusaka wagyu از استان Mie نام دارد که به طور انحصاری از گاوهای ماده تولید می شوند و به دلیل لطافت بالایش بسیار ارزشمند است. در سال 2002 ، یک گاو ماتسوساکا به قیمت 50 میلیون ین یا تقریباً 400،000 دلار فروخته شد. با این حال شناخته شده ترین قلمه wagyu گوشت گاو Kobe است که در شهر کوبه در استان هیوگو پرورش میابد و منحصراً از گوساله یا گاو نر اخته تولید می شود.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز