گرانی ۱۲ درصدی بنزین از امروز در امارات

اماراتی ها باید از امروز برای هر لیتر بنزین معمولی ۱۲ درصد بیشتر از دیروز هزینه کنند.

به گزارش کاماپرس، قیمت بنزین و گازوئیل بعد از ۱۱ ماه در کشور امارات گران تر شده است، بر این اساس قیمت هر لیتر بنزین معمولی در این کشور با افزایش ۱۲ درصدی حدود ۱/۹۳ درهم است. قیمت روز درهم حدود ۷ هزار تومان است .

قیمت هر لیتر بنزین معمولی با اکتان ۹۱ حدود ۱۳۵۰۰ تومان شده که حدود ۲ هزار تومان در هر لیتر گران تر شده است. قیمت بنزین ممتاز با اکتان ۹۸ با ۱۱ درصد افزایش به ۲/۲ درهم رسیده است و بنزین سوپر هم با اکتان ۹۵ با ۱۲ درصد افزایش حالا ۲/۱ درهم قیمت دارد. قیمت گازوئیل هم حدود ۴ درصد گران تر شده و از هر لیتر ۲/۶ به لیتری ۲/۱۵ درهم رسیده است.

به این ترتیب اماراتی ها باید از امروز بابت هر لیتر بنزین معمولی ( این بنزین با کیفیت تر از بنزین ایران است، بنزین معمولی در ایران حدود 87 اکتان است) ۱۳هزار و ۵۰۰ تومان و بابت یک لیتر بنزین سوپر حدود ۱۴۷۰۰ تومان و بابت هر لیتر بنزین فوق سوپر باید حدود 1۵ هزار و ۴۰۰ تومان پرداخت کنند. این محاسبات با قیمت امروز هر درهم حدود  ۷هزار تومان است.

آریاک سفر

نکته جالب توجه در قیمت گذاری های گرانی بیشتر گازوئیل است که هر لیتر آن حدود ۲/۱۵ درهم قیمت گذاری شده و حتی قیمت آن از قیمت   بنزین ممتاز و فوق سوپر نیز گرانتر است .

اما نکته جالب توجه دیگر این است که به رغم گرانی قیمت بنزین در قیاس با قیمت های داخلی در ایران اختلاف قیمت بنزین معمولی و سوپر در امارات نیز در حدود اختلاف قیمت داخلی در ایران است. در ایران اختلاف قیمت بنزین معمولی با سوپر در محاسبه نرخ آزاد 500 تومان است .

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز