گرانی سیب زمینی ؛ صادرات این محصول به کمتر از نصف رسیده

یک عضو هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی از کاهش برداشت سیب زمینی و به تبع افزایش قیمت 10 درصدی آن در بازار به دنبال بارندگی‌های اخیر خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بنابر اظهارات محمدرحیم نیازی در گفتگو با ایلنا، علی‌رغم مرجوع شدن سیب زمینی ها، میزان خرید این محصول در بازار داخلی کاهش نداشته و حتی قیمت آن تا 10 درصد نیز افزایش یافته است.

محمد رحیم نیازی ضمن اشاره به تاثیر منفی بارندگی‌های اخیر و آسیب‌های ناشی از آن در مزارع مناطق جنوبی کشور بر بازار، بخشی از این افزایش قیمت را متاثر از این مسئله دانست. میرزایی همچنین به توقف صادرات این محصول به ازبکستان اشاره کرد.

آریاک سفر

نیازی همچنین ضمن تایید سلامت سیب‌ زمینی‌های داخلی، بر ضرورت فعالیت بیشتر معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در حفظ بازارهای کشورهای همسایه تاکید کرد.

گفتنی است، مصطفی دارایی نژاد نیز به گران شدن 10 درصدی سیب زمینی نو جیرفت اشاره کرد و ضمن اعلام قیمت 7 هزار تا 9 هزار و 500 تومانی این محصول در میدان، روند کند توزیع سیب زمینی در بازار را علت این گرانی عنوان کرد. وی در ادامه پیش بینی کرد که با توجه به ادامه بارندگی‌ها، این قیمت همچنان بالا بماند و کاهشی نداشته باشد.

رییس اتحادیه بارفروشان نیز با اعلام کاهش 60 درصدی صادرات سیب زمینی و تایید سلامت سیب زمینی‌های داخلی، بر اهمیت تامین نیاز بازار داخلی تاکید کرد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز