گرانی دوباره ارز به دنبال بخشنامه بانک مرکزی

امروز تا ساعت 14 قیمت دلار معادل 24 هزار و 739 تومان اعلام شده که نسبت به دیروز 0/25 درصد رشد پیدا کرد. قیمت یورو  نیز بدون تغییر در مقایسه با روز قبل در سطح قیمتی 28 هزار و 291 تومان باقی ماند.

به گزارش کاماپرس، برخی از فعالان بازار ارز معتقدند بخشنامه اخیر بانک مرکزی یکی از عوامل تاثیرگذار افزایش قیمت ارز است. بر اساس این بخشنامه، صادرکنندگان امکان بازگرداندن همه یا بخشی از ارز حاصل از صادرات خود را در سال 1400 به صورت اسکناس دارند.

این بخشنامه باعث بهم خوردن تراز اسکناس و حواله در سامانه نیما شده است. اما با توجه به اینکه واردات اسکناس در حجم بالا به کشور امکان پذیر نیست، بنابراین بخشی از تقاضای ارزی ناشی از این سیاست هم وارد بازار آزاد شده و به رشد قیمت دلار می‌انجامد.

آریاک سفر

قیمت پوند، به عنوان یکی دیگر از ارزهای مهم، در بازار داخلی امروز برابر 34 هزار و 846 تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته 120 تومان افزایش پیدا کرد. قیمت درهم نیز با 0/21 درصد رشد در مقایسه با روز قبل، برابر 6 هزار و 734 تومان اعلام شد. اما نرخ لیر نسبت به دیروز تنها 10 تومان افزایش پیدا کرد و با این حساب به سطح قیمتی 2 هزار و 830 تومانی رسید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز