گرانی بی‌دلیل سکه؛ حبابی که خیال کوچک شدن ندارد!

امروز هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته با افت 3 هزار تومانی که داشته به یک میلیون و 98 هزار و 500 تومان رسید. اما برخلاف طلا، حباب سکه مانند دیروز در حال بزرگ شدن است و با افزایش 0.75 درصدی که نسبت به دیروز داشته مرز قیمتی 11 میلیون و 300 هزار تومانی را رد کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ سکه و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اوضاع بازار سکه نابسامان است و دلایل رشد قیمتی در آن چندان مشخص نیست. قیمت سکه در حالی به رشد خود ادامه می‌دهد که نرخ جهانی هر اونس طلا هم نسبت به دو روز پیش 0.37 درصد کاهشی شده و در محدوده هزار و 807 دلاری قرار دارد.

به گفته محمد کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در شرایط موجود، وضعیت قیمت سکه قابل تحلیل نیست. زیرا متغیرهای فراوانی در این موضوع دخیل هستند و تغییر آن‌ها بر کاهشی و افزایشی شدن قیمت سکه موثر است. با این حال در میان همه متغیرها نرخ ارز از عوامل تاثیرگذار عمده بر قیمت سکه شناخته می‌شود.

آریاک سفر

افزایش تقاضا برای سکه 11 میلیونی؟!

تحلیلگران بازار سکه بر افزایش تقاضا در این بازار اعتقاد دارند. زیرا سکه مرز حساس قیمتی 11 میلیون و 200 هزار تومان را پشت سر گذاشته است. به گفته کشتی آرای برخلاف هر سال بازار ایران در آستانه محرم شلوغ‌تر از همیشه به نظر می‌رسد و مردم رغبت بیشتری به خرید سکه و طلا از خود نشان داده‌اند.

با توجه به اوج گیری تقاضا برای خرید سکه و افزایش احتمال کلاهبرداری در این بازار، اتحادیه طلا و جواهر تهران به متقاضیان توصیه کرده که حتما از مجموعه‌های دارای جواز کسب سکه و هولوگرام اتحادیه، خریدهای خود را انجام دهند. انجام این کار به منظور اطمینان از اصالت سکه و پیگیری اشکالات احتمالی در معامله ضرورت دارد.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز