گرانترین nft دنیا چیست؟

پیش از آن که به گرانترین nft دنیا بپردازیم، جای دارد که ابتدا ببینیم nft چیست. Nftها توکن‌های رمزنگاری منحصر به فردی هستند که روی یک بلاک چین مخصوص به خود تعریف شده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فن آوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از نیل، این توکن‌ها غیرقابل تکرار بوده و می‌توان از طریق آن‌ها آیتم هایی از دنیای واقعی چون آثار هنری، املاک و مستغلات را نشانه گذاری کرد. Nftها از سال 2020 میلادی معرفی شده و خیلی زود جایگاه مناسبی در روند جهانی به دست آوردند. بسیاری از افراد بدون آن که به درستی معنای ان اف تی‌ها را بدانند، در مورد آن‌ها صحبت کرده یا حتی به خرید این توکن های رمزنگاری شده می‌پردازند. جالب است بدانید که برخی از این nftها با قیمت‌های باورنکردنی و بسیار هنگفتی فروخته شده‌اند که شاید باید به طور معادل برای خرید یک کشتی مجلل یا حتی یک جت خصوصی لوکس پرداخت می‌شد. در اینجا نگاهی به گرانترین nft دنیا می‌اندازیم.

گرانترین nft دنیا

در میان انواع nftها، مواردی از آن‌ها با قیمت‌های سرسام آور و عجیبی فروخته شده‌اند و در یک رده بندی برخی از آن‌ها رکوردهای خاصی را به نام خود ثبت کرده‌اند.

آریاک سفر

The Merge به وسیله Pak؛ گرانترین nft دنیا

هنرمند ناشناس nft، توانست با “The Merge” رکورد گرانترین NFT را از آن خود کند. در تاریخ 2 دسامبر سال 2021 میلادی، پاک با فروش آثار هنری خود به قیمت 91.8 میلیون دلار این رکورد را برجای گذاشت. جالب است بدانید که بر خلاف بسیاری از nftهای گران قیمت، The Merge متعلق به یک کلکسیونر نیست. در واقع، 28893 کلکسیونر 312686 توده (یا واحد) از آثار هنری Merge را خریداری کردند و قیمت هر واحد 575 دلار است. این یک اثر هنری نسخه باز است که در آن کاربران می‌توانند توکن‌های انبوه را خریداری کنند. اینجاست که همه چیز جالب می‌شود. هر توکن به عنوان یک واحد جرم عمل می‌کند و هر دو توکن در یک کیف پول ادغام می‌شوند.

چرا nft ها انقدر گران هستند؟

بگذارید بگوییم که هیچ پاسخ ساده و یکراست و مشخصی برای این پرسش وجود ندارد. اما عوامل مختلفی در این گرانقیمتی nftها نقش دارند که برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم. پیش از هر چیزی خود ارائه دهندگان و هنرمندان هستند که در این گران بودن نرخ نقش دارند. به طور معمول nftها توسط برخی از مشهورترین هنرمندان در سراسر جهان از بنکسی گرفته تا بیپل به فروش می‌رسند.

پس از آن عنصر کمیاب بودن، باعث بالا رفتن قیمت می شود. nftها نسخه‌های محدود هستند. آن‌ها عداد ثابتی توکن دارند و پس از فروخته شدن، دیگر مجدد شارژ یا ضرب نخواهند شد. در عمل به این شکل خواهد بود که با افزایش تقاضا در طول زمان، ارزش آن‌ها بالاتر خواهد رفت، درست مانند چیزی که در دیگر بازارهای موازی شاهد هستیم: افزایش نرخ با افزایش تقاضا و کاهش عرضه! حامل دیگر مهم در قیمت nftها نیز به عامل تازگی آن ها مربوط می‌شود. nftها روش جدیدی برای داشتن دارایی‌های هنری دیجیتال و به طور کلی سرمایه گذاری در هنر هستند و این تازگی ماهیت باعث می‌شود که قیمت آن‌ها افزایش یابد.

آیا قیمت nft ها در آینده نیز افزایش خواهد یافت؟

پیش از هر چیزی باید به این نکته توجه داشته باشید که که NFT‌ها دارایی فیزیکی نیستند.  به همین تناسب قرار نیست با چیزی ملموس، فیزیکی یا به هر شکلی قابل لمس کردن و در دست گرفتن روبرو باشیم. آنها تنها در قالب فایل‌های دیجیتالی هستند و اطلاعاتی در خصوص مالکیت دارایی را با خود حمل می‌کنند. همانطور که گفته شد، علاقه مندان به عرضه هنر حاضر شده‌اند که میلیون‌ها دلار برای اقلام مرتبط با افراد مشهوری مانند پابلو پیکاسو، جان لنون یا مرلین مونرو پرداخت کرده و آمار عجیبی بر جای بگذارند. بنابراین تعجب آور نیست که برخی از NFT‌ها به قیمت صدها هزار دلار فروخته می‌شوند.

برای آن دسته از افرادی که با دانستن درباره گرانترین nft دنیا می‌پرسند که آیا همچنان نرخ این دارایی‌های دیجیتال رو به افزایش است یا خیر، باید گفت که هیچ راهی وجود ندارد که بدانیم ارزش یک NFT افزایش می‌یابد یا نه، زیرا نمی‌دانیم ارزش یک NFT خاص در آینده چقدر خواهد بود. همه چیز به عرضه و تقاضا بستگی دارد، درست مانند خرید هر نوع دارایی دیگر. از آنجایی که محدودیتی برای ایجاد تعداد NFT وجود ندارد، هیچ تضمینی وجود ندارد که ارزش یک دارایی خاص در طول زمان افزایش یابد.

فقط می‌توانیم بگوییم که اگر امروز صاحب یک NFT هستید و کاربر دیگری مایل به خریداری آن است و در واقع nft شما مشتری دارد، باید بیشتر از مبلغی که اکنون برای آن پرداخت کرده‌اید، دارایی nft خود را به فروش رسانده و حتما این ارزش افزوده را در نظر بگیرید. این به بدان معنی است که حتی اگر مجموعه شما به لحاظ ذاتی ارزشمندتر نشده و با افزایش قیمت از این حیث همراه نشود، همیشه می‌توانید آن را با قیمتی بالاتر از آنچه برای آن پرداخت کرده‌اید، به فروش برسانید.

نتیجه گیری

در میان انواع nft که در دنیای ارزهای دیجیتال امروزی به فروش رسیده و مورد مبادلات و معاملات قرار می‌گیرد، گرانترین nft دنیا در حال حاضر یعنی The Merge را شناختیم. به نظر شما کدام نوع از آثار هنری یا فایل‌های مشابه دیگر، پتانسیل آن را دارند که در این جایگاه قرار گرفته و عنوان گران‌قیمت‌ترین را به خود اختصاص بدهند؟ به طور کلی دنیای nftها به کدام سمت و سو خواهد رفت و چه آینده‌ای در انتظار این بازار جذاب است؟ نظرات خود در این باره را با ما و دیگر کاربران وب سایت به اشتراک بگذارید.

مرتبط با : نیل
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز