گاز 30 درصد خانوارهای کم مصرف رایگان می شود

در راستای تصمیم دولت برای تشویق مردم به کم مصرفی، گاز ۳۰ درصد از خانوارهای کم مصرف رایگان می شود.

به گزارش کاماپرس، به گفته بیژن زنگنه وزیر نفت، طرح رایگان شدن گاز ۳۰ درصد خانوار‌های کم مصرف هفته آینده تصویب می‌شود. زنگنه معتقد است، مصرف انرژی کشور بسیار بالا رفته و تولید از منابع تجدیدناپذر هم رو به افزایش است. به همین دلیل است که دولت می خواهد با هدف حمایت و تشویق به کم مصرفی، بهای گاز مصرفی خانوارهای کم مصرف را رایگان کند.

زنگنه در این باره می گوید:« اینگونه نیست که هر مقدار مصرف انرژی داشته باشیم به همان میزان می‌توانیم تولید هم داشته باشیم، به همین دلیل بهینه سازی برای ما یک اصل و باید است که در بخش خانگی، زنان بهترین نقش را در کاهش میزان مصرف انرژی و آب و بهینه سازی آن برعهده دارند. »

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

وزیر نفت با بیان اینکه زنان به عنوان مدیر اقتصاد خانواده نقش تعیین کننده‌ای در کاهش مصرف سوخت و به دنبال آن، کاهش هزینه خانوار بر عهده دارند، می گوید:« دولت به تازگی در مصوبه‌ای تعیین کرده که خانوار‌هایی که مصرف انرژی خود را در زمستان به میزان ۱۰ درصد کاهش دهد، از ۱۵ درصد تخفیف قیمت مصرف انرژی برخودار می‌شود.

آریاک سفر

این سیستم تشویقی دو تاثیر مثبت به دنبال خواهد داشت نخست اینکه با کاهش مصرف سوخت، قیمت مصرف تصاعدی حساب نمی‌شود و دوم اینکه کاهش شامل ۱۵ درصد تخفیف خواهند شد.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این تفاهم‌نامه در حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده و بیژن زنگنه وزیر نفت و با هدف بهره گیری از ظرفیت‌های سازمانی طرفین جهت آموزش و فرهنگ سازی در راستای ایجاد اشتغال و ارتقای دانش، مهارت و توانمندی‌های فردی، اجتماعی و اقتصادی زنان و تغییر رفتار خانواده با رویکرد بهینه سازی مصرف انرژی میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت نفت منعقد شد.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز