کیف پول ارز دیجیتال چیست و چطور باید از آن استفاده کرد؟

کیف پول ارز دیجیتال -کاماپرس
لست سکند

کیف پول ارز دیجیتال محلی برای نگهداری دارایی دیجتال است. دلار و ریال را می‌شود درحساب‌های بانکی نگهداری کرد اما رمزارزها را باید در والت نگهداری کنید. شما همواره می‌توانید از والت‌های موجود در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنید اما همه ما دوست داریم اختیار دارایی خود را در دست داشته باشیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ طلا و ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نگهداری از ارزهای دیجیتال در والت‌های شخصی انتخاب هوشمندانه‌ای است زیرا مدیریت ارزهای ذخیره شده در این والت‌ها در اختیار صاحب آن است و هیچ نظارت دیگری روی دارایی وجود ندارد.

کیف پول ارز دیجیتال -کاماپرس

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

اگر علاقه‌ای به نگهداری دارایی خود در کیف پول‌های صرافی‌ها نداشته باشید به احتمال زیاد به فضایی برای نگهداری ارزهای خود نیاز دارید. والت‌ها یا کیف پول‌های ارز دیجیتال انتخاب بسیار مناسبی برای شما هستند. در این صورت تنها شما مدیریت دارایی خود را در اخیتار خواهید داشت و البته مسئول نگهداری از کلید شخصی خود خواهید بود. به احتمال زیاد می‌دانید که بدون داشتن کلید شخصی، هرگز به دارایی خود دسترسی پیدا نمی‌کنید. کلید شخصی مانند رمزعبور عمل می‌کند.

راز آسمان پایتخت

کیف پول های ارز دیجیتال یک عبارت رمزگذاری شده را برای پشتیانی از کلید شخصی در اختیار شما می گذارند. نگهداری از این عبارت یکی از مهمترین وظایف شماست.

شما می‌توانید در صورت گم کردن کلید شخصی از عبارت های سید یا عبارت های رمزی استفاده کنید. این عبارت ها دنباله ای متشکل از 12 تا 24 حرف هستند که از مثل یک نسخه پشتیان از حساب  عمل می کنند. بهتر است این عبارت ها را در جای امنی نگهداری کنید. حتی بهتر است عبارت را به چند بخش تقسیم کنید وهر بخش را در جای متفاوتی پنهان کنید.

بیشتر بخوانید:

چگونگی انتخاب کیف پول رمزنکاری شده

برای انتخاب کیف پول باید ببینید که هوداران و خریداران یک ارز کدام کیف پول را پیشنهاد می‌‌کنند. درحال حاضر کیف پول‌های زیادی نظیر MetaMask ، Rainbow Wallet یا Trust Wallet وجود دارد. افراد می‌توانند از بین موارد موجود گزینه مناسب برای سپرده‌گذاری خصوصی را انتخاب کنند.

باید متذکر شویم که در بین کیف پول‌های موجود MetaMask بیشتر از سایر موارد مورد توجه قرار دارد. منتهی این کیف پول از ارزهای محدودی مانند آولانچ، اتریوم، پلی گان و بایننس کوین پشتیبانی می‌کند. این والت از بیت کوین پشتیبانی نمی‌کند و برای نگهداری از بیت کوین بهتر از Trust Wallet استفاده کنید.

کیف پول‌هایی که از توکن‌های قابل تعویضی نظیر بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می‌کنند را می‌توان به عنوان افزونه در مرورگرها، یا به عنوان کیف پول دسکتاپ استفاده کرد.

چگونگی راه‌اندازی و استفاده از کیف پول ارز دیجیتال

برخلاف سازوکار پیچیده رمز‌ارزها، راه‌اندازی کیف پول برای سپرده‌گذاری خصوصی کار سختی نیست و فقط چند دقیقه طول می‌کشد. در اولین گام باید کیف پول مورد نظر را روی گوشی تلفن خود نصب کرده یا افزونه آن را به مرورگر اضافه کنید.  اگر کیف پول MetaMask  را انتخاب کرده‌اید، ابتدا باید نامی را برای کیف پول تعیین کرده و سپس رمزعبوری برای والت خود در نظر بگیرید. در ادامه عبارت سیدی که نمایش داده می‌شود را به دقت یادداشت کنید.

اکنون برای واریز یا دریافت ارزهای دیجیتال آماده هستید. برای پیدا کردن آدرس کیف پول‌تان کافی است روی نامی که برای کیف پول خود تعیین کرده‌اید کلیک کنید، آدرس در کلیپ بورد گوشی یا رایانه شما ذخیره می‌شود. روند فعال‌سازی دیگر والت‌ها نیز چندان متفاوت نیست.

کیف پول ارز دیجیتال -کاماپرس

راه اندازی کیف پول سخت افزاری چگونه است؟

کیف پول‌هایی که تا اینجا مورد بررسی قرار گرفتند در دسته کیف پول‌های نرم‌افزاری یا گرم قرار دارند. والت‌های گرم همواره باید به اینترنت متصل باشند. اما کیف پول‌های سرد یا سخت‌افزاری دستگاه‌هایی شبیه به یو ‌اس ‌بی هستند که به سیستم متصل می‌شوند. این دستگاه‌ها ایمنی بالاتری نسبت به کیف پول‌های داغ یا تحت وب دارند. اما در عوض فرایند استفاده از آن‌ها پیچیده‌تر‌ است.

Trezor و ledger از معروف‌ترین کیف پول‌های سخت‌افرازی جهان هستند. برخلاف کیف پول‌های نرم‌افزاری برای تهیه این والت‌ها باید به یک فروشنده والت سخت‌افزاری مراجعه کنید. توصیه می‌کنیم هرگز سراغ نمونه‌های دست دوم یا تامین‌کننده نامعتبر نروید و دارایی خود را به خطر نیندازید.

والت‌های سخت‌افزاری امن‌ترین محل برای نگهداری دارایی دیجیتال شماست و به دلیل عدم اتصال به اینترنت دارایی شما از خطر هک در امان خواهد بود. درست مانند دیگر والت‌ها اگر والت سخت‌افزاری خود را گم یا رمزعبورتان را فراموش کنید دیگر به دارایی خود دسترسی نخواهید داشت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز