کیا سراتو بخریم یا هیوندای جنسیس؟

کیا سراتو کوپه حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از هیوندای جنسیس کوپه ۲۰۱۳ ارزان‌تر است اما مقایسه مشخصات فنی و امکانات کار را برای انتخاب یکی از آنها راحت تر می کند.

به گزارش کاماپرس، با مقایسه هیوندای جنسیس کوپه با کیا سراتو کوپه، می‌توان به‌راحتی برنده رقابت را اعلام کرد؛ چراکه نکات مثبت جنسیس کوپه در مقایسه با دیگر حریف کره‌ای، کاملا بارز و مشخص است، اما قیمت پائین تر و ظاهر اسپرت تر هیوندای جنسیس بسیار وسوسه کننده تر است.

معرفی کیا سراتو کوپه

کیا سراتو کوپه، نخستین مرتبه در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۰۸ به‌عنوان یک محصول مفهومی یا کانسپت به معرض نمایش درآمد. این اتومبیل، درواقع نسخه دو در و اسپرت سدان جمع‌وجور کیا سراتو نسل دوم (TD) بود که به نام «کیا فورته کوپ» نیز شناخته می‌شد.

معرفی هیوندای جنسیس کوپه

آریاک سفر

جنسیس کوپه را می‌توان در حکم شمشیر ازروبسته هیوندای برای تولیدات سطح اول جهان در کلاس کوپه‌های اسپرت هم‌چون تویوتا GT86 یا حتی فورد موستانگ افسانه‌ای قلمداد کرد. این مبارز کره‌ای در اکتبر 2008 به بازار کشور سازنده راه پیدا کرد و نخستین کوپه اسپرت دیفرانسیل عقب شرکت هیوندای لقب گرفت.

مقایسه کیا سراتو کوپه با هیوندای جنسیس کوپه از نظر فنی

جنسیس کوپه ۲۰۱۳، به یک پیشرانه شش سیلندر تزریق مستقیم GDi از سری Lambda با کد G6DH مجهز شده است که حداکثر توان خروجی آن در محدوده ۳۴۸ اسب‌بخار سیر می‌کند؛ نهایت گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متری این موتور نیز به‌واسطه یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک با کنترل الکترونیکی روانه چرخ‌های عقب خواهد شد تا شتاب صفرتاصد ۵.۹ ثانیه را برای این کوپه ۱۶۲۲ کیلوگرمی رقم بزند.

اما سمت دیگر میدان، کیا سراتو کوپه را مشاهده می‌کنیم که ظاهر آن بیش از هر چیز دیگری، به ضعف توان فنی این خودرو در مقایسه با جنسیس کوپه اشاره دارد؛ پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۲ لیتری کیا سراتو 152 اسب‌بخار قدرت و 192 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کند که گرچه توانی مناسب به‌حساب می‌آید، اما صحت این گزاره تنها زمانی تداوم پیدا خواهد کرد که در کفه دیگر ترازو، اثری از هیوندای جنسیس کوپه ۲۰۱۳ مشاهده نشود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

 

مرتبط با : کیا موتورزهیوندای
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز