کوچکترین کشورهای جهان + تصاویر

کشورهای کوچک حهان-کاماپرس
لست سکند

کشورهای زیادی در دنیا وجود دارد اما شاید باورکردنی نباشد که اندازه و جمعیت برخی از آن‌ها حتی از یک شهر هم کمتر است.

کاماپرس در ادامه به معرفی 10 کشور کوچک جهان می‌پردازد؛

دومینیکا

کشور دومینیکا با جمعیتی بالغ بر ۷۳ هزار نفر و مساحت ۷۵۱ کیلومتر مربع در میان پورتوریکو و ترینیداد و توباگو در دریای کارائیب واقع شده است. این کشور از سال‌ها تسلط بریتانیا، سرانجام در سال ۱۹۷۸ به یک کشور مستقل تبدیل شد.

دومینیکا-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

 

سنت کیتس و نویس

این دو جزیره با جمعیتی معادل ۴۷ هزار نفر و مساحت ۲۶۱ و ۱۶۸ کیلومتر مربع به‌عنوان کوچک‌ترین کشور مستقل در نیمکره غربی شناخته شده است. در سال ۱۹۸۳ به این کشور استقلال کامل از بریتانیا اعطا شد و بخصوص در میان گردشگران محبوبیت دارد.

سنت کیس-کاماپرس

جزایر مارشال

جزایر مارشال در اقیانوسیه واقع شده و کمتر از ۴۲ هزار نفر جمعیت و ۱۸۱ کیلومتر مربع مساحت دارد. جزایر مرجانی و آثار تاریخی چند هزار ساله این کشور را به یک مقصد توریستی تبدیل کرده‌ است. این جزایر همچنین در گذشته محل انجام آزمایشات هسته‌ای بوده است.

مارشال-کاماپرس

لیختن اشتاین

با جمعیتی کمتر از ۴۰ هزار نفر و مساحتی معادل ۱۶۰ کیلومتر مربع یکی از کوچک‌ترین کشورهای اروپا به شمار می‌رود. همچنین مناظر کوهستانی و قلعه تاریخی زیبایی خیره‌کننده به آن بخشیده است.

لیختن اشتاین-کاماپرس

موناکو

موناکو، یکی دیگر از کشورهای کوچک اروپایی و همچنین پرجمعیت‌ترین کشور جهان است که با وجود ۳۷ هزار نفر جمعیت، تنها ۲ کیلومتر مربع مساحت دارد. این کشور بخاطر کازینوها و جایزه بزرگ فرمول یک در میان ثروتمندان محبوب است.

موناکو-کاماپرس

سن مارینو

علاوه بر کشور واتیکان، در ایتالیا کشور دیگری به نام سن مارینو قرار گرفته که حدود ۳۳ هزار نفر جمعیت و ۶۱ کیلومتر مربع مساحت دارد. این کشور بیشتر بخاطر داشتن قدیمی‌ترین جمهوری جهان و معماری قرون وسطایی‌اش مشهور است.

سن مارینو-کاماپرس

پالائو

پالائو با جمعیت ۱۸ هزار نفر و مساحت ۴۵۹ کیلومتر مربع چهارمین کشور کوچک جهان از نظر جمعیت است. این کشور در سال ۱۹۹۴ رسمیت یافت و تاریخچه آن به بیش از هزار سال قبل از میلاد بازمی‌گردد. پالائو با ۳۴۰ جزیره یکی از کشورهایی است که علی رغم وسیع بودن جمعیت کمی دارد.

پالائو-کاماپرس

نائورو

نائورو در جنوب جزایر مارشال قرار گرفته و طبق ادعای سازمان ملل نائورو ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۲۱ کیلومتر مربع مساحت دارد این کشور در سال ۱۹۶۸ پس از اشغال ژاپن در طول جنگ جهانی دوم به کشوری مستقل تبدیل شد.

نائورو-کاماپرس

تووالو

کشور تووالو در در اقیانوس آرام جنوبی از ۹ جزیره مرجانی تشکیل شده و ۱۱ هزار نفر جمعیت و ۲۶ کیلومتر مربع مساحت دارد. این کشور کوچک‌ترین کشور اقیانوسیه به شمار می‌رود و از سال ۱۹۷۸ رسمیت یافته است. تووالو یکی از کشورهایی است که بدترین آسیب را از تغییرات آب و هوا و بالا آمدن سطح دریاها می‌بیند.

توالو-کاماپرس

واتیکان

شهر مستقل واتیکان که در رم قرار گرفته طبق برآورد سازمان ملل، جمعیتی معادل ۵۱۷ نفر و مساحتی حدود ۰.۴۴ کیلومتر مربع دارد. شهرت آن بیشتر به حضور پاپ و همراهانش و زیارتگاه‌های مقدسش برمی‌گردد.

واتیکان-کاماپرس

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “کوچکترین کشورهای جهان + تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز