کم خرج ترین خودروهای داخلی را بشناسید

شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و گرانی بیش از حد به خصوص در بازار خودرو ، بسیاری خریداران را به سمت کم خرج ترین خودروهای داخلی می‌کشاند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هرچه مدل خودرو بالاتر می‌رود، استهلاک کمتری نسبت به دیگر محصولات دارد ولی این به معنای کم خرج بودن خودروها نخواهد بود. اگر محصول خریداری شده مدل بالاخودرو خارجی باشد به علت تحریم‌ها و نبود لوازم مورد نیاز خودرو در کشور هزینه بسیار زیادی را به مصرف‌کننده متحمل خواهد کرد. با وضعیت کنونی بازار اما بسیاری افراد به سمت خرید کم خرج ترین خودروهای داخلی می‌روند تا پس از خرید دردسرهای زیادی برای فراهم کردن تجهیزات جانبی نکشند. در ادامه این مطلب سعی شده چند مورد از کم خرج ترین خودروهای داخلی معرفی و بررسی شوند.

پراید

کم‌خرج‌ترین خودرو بازار داخلی در حال حاضر پراید سایپا است که تا چند سال عنوان پرفروش‌ترین خودرو را از آن خود کرده بود. تعدد بازار لوازم یدکی این خودرو و سادگی تعمیر آن سبب شده تا پراید را یکی از کم هزینه‌ترین خودروهای بازار داخلی بنامند. به گفته کارشناسان تعویض تسمه این خودرو 45 دقیقه و تعویض روغن آن فقط 30 دقیقه زمان می‌برد.

پژو 206

یکی از محبوب‌ترین محصولات داخلی بازار خودرو پژو 206 است که عنوان خودرو کم‌هزینه را نیز به آن داده‌اند. تیپ 2 این خودرو به موتوری 1.3 لیتری از نوع تی یو 3 مجهز شده و توانایی تولید 75 اسب بخار را دارد. پژو 206 تیپ 2 حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر در حالت ترکییبی می‌سوزاند. در صورتی که به خودرو پژو 206 فشار بیش از حدی وارد نشود می‌تواند تا سالیان سال بدون هیچ مشکلی کار کند. البته این خودرو هزینه تعمیر بالایی ندارد و می‌توان با هزینه معقول آن را تعمیر کرد. گفتنی است پژو 206 استهلاک نسبتا کمی نیز دارد.

آریاک سفر

تندر 90

اگر به دنبال خرید خودرویی کم هزینه باشید تندر 90 نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این خودرو دارای موتوری 1.5 لیتری با قدرت 110 اسب بخار است که با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک در بازار به فروش می‌رسد. این محصول در هر 100 کیلومتر به طور ترکیبی حدود 8 لیتر بنزین مصرف می‌کند. هزینه نگهداری این خودرو بسیار پایین است و دوام فنی بهتری نسبت به رقبا دارد. فضای جادار کابین نیز این خودرو را به محبوب کم خرج داخلی تبدیل کرده است.

تیبا

به عنوان آخرین خودرو کم هزینه بازار  می‌توان تیبا را  نام برد. فروشندگان، این محصول را دوقلوی پراید می‌دانند زیرا  از لحاظ تعمیر و کارکرد فنی تغییرات زیادی با آن خودرو ندارد. بسیاری از خریداران تیبا و پراید نمی‌توانند تفاوت آنچنانی میان این دو محصول قائل شوند اما تیبا را می‌توان از لحاظ ایمنی بهتر از پراید دانست. تیبا همچون پراید بازار متعدد لوازم یدکی در کشور دارد و تعمیر آن دردسر چندانی نخواهد داشت.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “کم خرج ترین خودروهای داخلی را بشناسید

  1. حسین گفته:

    درود
    این کم خرج ها ارابه مرگ هستند.
    موتور هوندا هم هست کم خرج ولی دوچرخه مرگه.
    این آهن پاره ها در اصل با جان ما بازی میکنند .
    تمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز