کمیاب شدن لوازم یدکی خودروهای خارجی در بازار

بسته شدن مرزها و محدودیتهای گمرکی پس از شیوع کرونا بازار خودرو را با کمبودهایی در بخش تامین لوازم یدکی خودروهای خارجی مواجه کرده است.

به گزارش کاماپرس، پس از شیوع کرونا محدودیتهای خاصی در مرزها و گمرک‌ها بر سر واردات محصولات اعمال شد که اکنون عواقب خود را بر بازار قطعات یدکی خودرو  برجای گذاشته است. آنگونه که گزارشها نشان می‌دهد، بخش بزرگی از بازار  لوازم یدکی خودروهای خارجی و همچنین کامیون‌ها با کمبود روبرو شده است.

بر اساس آنچه ریس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران به ایرنا گفته، به دلیل بسته بودن مرزها، قطعه فروشان در سطوح عمده‌فروشی و خرده‌فروشی در حال مدیریت بازار هستند تا لوازم یدکی را به خودروهای اولویت دار از جمله خودروهای اورژانس و حمل و نقل بار و مسافر برسانند.

«علیرضا نیک آیین»  در باره کمبود قطعات در بازار گفته است: امروز بازار در شرایط خاصی به سر می برد، زیرا شاهد سختگیری های فراوان در گمرکات ایران و گمرکات کشورهای همسایه هستیم و رفت و آمدها برای تامین کالا کم شده است.

به گفته او، در ایام تعطیلات گذشته تعمیرگاه ها جزوه مشاغلی بودند که باز بودند و به ارائه خدمات پردازند، از جمله خودروهای اورژانس متعلق به بیمارستان های درگیر با بیماران کرونا و همچنین خودروهای پرسنل این مراکز درمانی به طور رایگان تعمیر و سرویس شد و در نتیجه بسیاری از قطعات این خودروها مصرف شد.

آریاک سفر

کمبود قطعات خودروهای حمل مسافر و بار

او اضافه کرده است: علاوه بر آنها، خودروهای حمل و نقل و مسافری که به جابه‌جایی بار و مسافر مشغول بودند سرویس‌دهی و قطعات آنها نیز مصرف شد، به این ترتیب کمبود برخی قطعات آن ها اجتناب ناپذیر است.

بازار قطعات یدکی خودروهای خارجی در حالی روزهای بحرانی خود را سپری می‌کند که به گغته نیک آیین، صنف تعمیرگاه ها که در دوران شیوع کرونا باز بوده و به ارائه خدمات و سرویس دهی پرداخته اند، اما با افزایش هزینه ها از جمله مخارج بهداشتی و ضدعفونی همچنین مخارج آب، برق و گاز مواجه شدند و انتظار می‌رود دولت در این زمینه‌ها به یاری این صنوف بپردازد.

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه تعمیرکاران خودرو
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز