کمبود روغن، بلای جان کارخانجات بیسکویت و شکلات

لست سکند

در حالی که از روغن به عنوان یکی از مواد اولیه اصلی در تولید بیسکویت و شکلات یاد می‌شود، برخی کارخانجات از کمبود آن در بازار خبر می‌دهند.

به گزارش کاماپرس، این اولین بار نیست که کمبود روغن به یکی از مهم‌ترین معضلات کارخانجات تولید بیسکویت و شکلات تبدیل می‌شود؛ چراکه از آخرین دوره این معضل که ناشی از نبود قوطی برای بسته‌بندی و افزایش نرخ روغن در بازار آزاد بود، زمان زیادی نمی‌گذرد.

در همین راستا، جمشید مغازه‌ای دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران: کمبود روغن برای صنایع غذایی از ۲۰ تا ۲۵ روز پیش تشدید شد و با توجه به میزان مصرف روغن در صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات تاثیر منفی آن بر این صنایع بیش از سایر صنایع و حدود ۷۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: «در حال حاضر کارخانه‌ها برای ادامه فعالیت به همدیگر روغن قرض می‌دهند و با خالی شدن انبار کارخانه‌ها به تدریج به روزهایی نزدیک خواهیم شد که امکان ادامه تولید وجود نداشته باشد.»

راز آسمان پایتخت

مغازه‌ای با بیان این که ستاد تنظیم بازار مصوب کرده بود که شرکت بازرگانی دولتی به شرکت‌های ما روغن امانی بدهد، تصریح کرد: «به رغم اینکه این مصوبه لازم الاجرا است، اما شرکت بازرگانی دولتی ایران تا این لحظه از آن سر باز زده است.»

پایان خبر

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز