کلید اصلی کاهش قیمت دلار چیست؟

لست سکند

قیمت دلار تحت تاثیر اخبار برجام و نرخ درهم کاهشی شده و اکنون به محدوده 28 هزار و 27 تومانی رسیده است. این ارز خارجی نسبت به روز گذشته 109 تومان کاهش قیمتی داشت. در حالی که بسیاری از کارشناسان ادامه دار بودن کاهش نرخ دلار را وابسته به آینده مذاکرات برجام اعلام کرده‌اند، امروز از مجلس خبری در این خصوص منتشر شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز و دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، یک بُعد کاهش قیمتی دلار در 24 ساعت اخیر، افت نرخ درهم به محدوده 7 هزار و 630 تومان بود. نرخ درهم نسبت به روز قبل 28 تومان کاهش داشته است. عامل دیگر نزول قیمتی دلار، صحبت‌های محمود عباس‌زاده، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره از سرگیری مذاکرات برجام بود.

محمود عباس‌زاده طی سخنرانی خود در صحن علنی مجلس اعلام کرد که مذاکرات به زودی و در روزهای آینده آغاز خواهد شد. طبق گفته عباس زاده، پیغام‌هایی از طرف غربی دریافت شده که نشان دهنده آغاز دور جدید مذکرات در روزهای آتی است. البته وی به زمان دقیق این رویداد اشاره نداشت. عباس زاده اظهار کرده که در دور جدید نشست وین، قطعا استراتژی‌ها از سوی شورای عالی امنیت ملی تدوین و از طرف وزارت خارجه اجرا خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

کاهش قیمت دلار ادامه دارد

در خصوص قیمت دلار طی روزهای آینده، کامران سلطان‌زاده، عضو کانون صرافان، اعلام کرده که احتمالا روند کاهشی در بازار متناسب با شرایط کنونی ادامه داشته باشد. اما این کاهش چشمگیر نخواهد بود؛ زیرا به صورت علنی اتفاقات خاص سیاسی و اقتصادی در راستای افزایش عرضه رخ نداده است. سلطان‌زاده معتقد است هر نوع اخبار واقعی مثبتی درباره برجام، روی بازار ارز اثر دارد. اگر تحریم‌ها کاهشی شود، قاعدتا کشور با افزایش صادرات نفت و کالاها مواجه خواهد شد که این امر نیز به بازگشت ارز و کاهش قیمت آن کمک خواهد کرد.

در حال حاضر پوند و یورو هم کاهش قیمت دارند. قیمت هر پوند انگلیس اکنون به 38 هزار و 153 تومان رسیده و نسبت به روز گذشته 379 تومان کاهش داشته است. یورو هم با افت 453 تومانی در مقایسه با روز گذشته، اکنون 32 هزار و 231 تومان نرخ دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز