کرونا یکی از مواد مهم قانون تجارت روسیه را تغییر می‌دهد

لست سکند

وزیر توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد به منظور حمایت از کسب و کارها و صنایع کوچک و متوسط در برابر رکود ناشی از کرونا دولت در حال تدوین پیش‌نویس لایحه‌ای است که مهلت اعلام ورشکستگی -یکی از مواد مهم قانون تجارت روسیه- را تغییر می‌دهد.

به گزارش کاماپرس به نقل از ریانووستی، ماکسیم ریشودنیکوف وزیر توسعه اقتصادی روسیه با بیان اینکه تقاضای تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات از سوی صاحبان کسب و کارها و صنایع کوچک و متوسط به دلیل شرایط ناشی از بحران کرونا مطرح شده اظهار کرد: این تقاضا توسط بانک مرکزی روسیه مورد بررسی قرار گرفته و بسته های حمایتی برای تقویت بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه در برابر کرونا طراحی شده‌است.

به گفته ریشودنیکوف این برنامه‌ها به صورت جامع طراحی شده و مورد استقبال وزارت توسعه اقتصادی روسیه قرار گرفته‌است. این مقام مسئول دولت روسیه تصریح کرد: برنامه ها و بسته های حمایت از اقتصاد در شرایط کرونا با همکاری بین بانک مرکزی و وزارت توسعه اقتصادی روسیه عملیاتی می‌شود و در برگیرنده تمدید مهلت بازپرداخت وام‌های سررسید شده کسب و کارها و صنایع کوچک و متوسط است.

وزیر توسعه اقتصادی روسیه همچنین با بیان اینکه محور برنامه‌های حمایتی دولت از اقتصاد در شرایط بحران کرونا بر تمدید مهلت پرداخت تسهیلات متمرکز است، افزود: پرداخت وام‌های جدید در قالب سوبسید به صنایع در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی مطرح نیست اما دولت تلاش می‌کند به منظور کمک به صنایع برخی شرایط را در مورد بازپرداخت تسهیلاتی که پیش از این به صنایع شده نادیده بگیرد و از این طریق به صنایع کشور کمک کند.

راز آسمان پایتخت

ریشودنیکوف همچنین از تصویب تزریق منابع مالی به موسسات مالی در سراسر روسیه خبر داد و گفت: این منابع می تواند به این موسسات کمک کند تا فعلا از دریافت اقساط تسهیلات خود از صاحبان کسب و کار خودداری کنند.

وزیر توسعه اقتصادی روسیه در پایان خاطرنشان کرد: دولت در حال تدوین پیش‌نویس لایحه این است که مهلت قانونی اعلام ورشکستگی شرکت‌ها و کسب و کارها در روسیه را -که یکی از بخش‌های مهم قانون تجارت روسیه به شمار می‌رود- تغییر دهد. در واقع قانون جدید، شرایط شرکت‌ها و کسب و کارها را برای اعلام ورشکستگی با تغییراتی مواجه می‌کند که می‌تواند به امهال تسهیلات دریافتی توسط آن‌ها کمک کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز