کرونا مصرف بنزین در روسیه را چقدر کاهش داد؟

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی منابع مطالعاتی انرژی روسیه، مصرف بنزین در این کشور به دلیل شیوع کرونا به طور متوسط به یک سوم دوران پیش از همه گیری این بیماری رسیده است.

به گزارش کاماپرس، براساس گزارش بانک VTB و اپراتور داده های مالی Pervyi OFD ، که بخشی از گروه مطالعاتی این بانک است ، روس ها در طول دوره قرنطینه میزان خرید بنزین را به یک سوم کاهش دادند. این مطالعه بر اساس داده های کلیه مناطق روسیه انجام شده است.

در این گزارش آمده است: “بعد از اعلام وضعیت قرنطینه به دلیل گسترش ویروس کرونا، از 30 مارس تا 19 آوریل ، شهروندان روسیه خرید بنزین را به طور متوسط 31 در مقایسه با میانگین  ماه مارس کاهش دادند. فروش بنزین AI-92 با 36 درصد کاهش بیشترین افت را در بین دیگران مواد سوختی داشته است.

کاهش 46 درصدی خرید بنزین در جنوب روسیه

بر این اساس ، ساکنان مناطق جنوب روسیه بیشتر از دیگر مناطق خرید بنزین خود را کاهش داده اند. در منطقه فدرال جنوبی تقاضای بنزین در هفته دوم قرنطینه با 46 درصد کاهش در مقایسه با میانگین در ماه مارس تقریباً به نصف رسیده است. گزارش ها نشان می دهد همان افت شدید نیز در منطقه فدرال قفقاز شمالی از 30 مارس تا 5 آوریل ثبت شده است.

آریاک سفر

در عین حال قیمت انواع بنزین در کل دوره کاهش تقاضای سوخت پایدار مانده و به ترتیب ذیل بوده است: قیمت هر لیتر بنزین AI-92 به طور متوسط 42.5 روبل ،قیمت هر لیتر بنزین AI-95 حدود 46 روبل در هر لیتر و سوخت دیزل(گازوئیل) با قیمتی در حدود 47.5 روبل در هر لیتر.

شایان ذکر است؛ قیمت بنزین در کشور روسیه توسط دولت تعیین می شود ولی ثابت نیست و با گذشت زمان بنابه چارچوبی که بین دولت و پالایشگاه های این کشور تعیین می شود، تغییر می کند.  بر این اساس، قیمت های قید شده در این گزارش از آخرین اطلاعات به روز شده از قیمت بنزین به دست آمده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز