کرونا فروش آیفون در چین را 60 درصد کاهش داد

کاهش فروش آیفون

بازار فروش تلفن‌های همراه در چین، تحت تاثیر ویروس کرونا با رکود شدیدی مواجه شده، به طوری که فروش آیفون در دو ماه اخیر، نسبت به سال گذشته، چیزی در حدود 60 درصد افت را تجربه کرده است.

به گزارش کاما پرس به نقل از دیجیاتو، بر اساس آمارهای آکادمی اطلاعات و ارتباطات چین (CAICT) اپل طی ماه گذشته در سراسر چین تنها ۴۹۴ هزار آیفون فروخته شده که نسبت به ۱.۲۷ میلیون دستگاه عرضه شده در مدت مشابه سال گذشته از ۶۰ درصد افت حکایت دارد.

این کمپانی در سه ماهه اول ۲۰۲۰ انتظار دستیابی به درآمدی بین ۶۳ تا ۶۷ میلیارد دلار را داشت اما شیوع گسترده ویروس کرونا در چین، تعطیلی بسیاری از خطوط تولید، قرنطینه شهرها و کاهش شدید رفت و آمد باعث شد اپل از انتظارت خود دست کشیده و آن را به شدت کاهش دهد.

کمپانی کوپرتینویی دلیل افت عرضه محصول را تعطیلی فروشگاه ها و وقفه در روال کاری زنجیره فروش عنوان کرده است. محدودیت های رفت و آمد و قرنطینه هم با تعطیلات سال نوی چینی مصادف شد در حالی که اپل طی آن فروش بالایی را تجربه می کرد.

آریاک سفر

هرچند بسیاری از فروشگاه ها طی روزهای اخیر در چین بازگشایی شده اند اما مشخص نیست فروش اپل کی به سطح عادی بر خواهد گشت. از طرف دیگر مشکل این کمپانی به چین ختم نمی شود و حالا برخی شهرهای ایتالیا با قرنطینه مواجه شده اند و ویروس کرونا در انگلیس و ایالات متحده هم شیوع پیدا کرده است.

کاهش فروش گوشی های هوشمند در چین به آیفون محدود نمی شود و به گفته آکادمی CAICT در ماه فوریه مجموعا ۶.۳۴ میلیون موبایل در این کشور فروخته شده است. شاید این عدد چشمگیر به نظر برسد اما فاجعه زمانی مشخص می شود که بدانیم در فوریه ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۴ میلیون موبایل در این کشور عرضه شد که به معنی افت ۵۴.۷ درصدی در سال جاری است.

مرتبط با : اپل
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز