کرونا دوباره رکورد شکست و جهان را شوکه کرد!

در حالی که با انتشار اخباری در مورد احتمال تولید واکسن کرونا امیدواری به مهار این بیماری مهلک را تقویت کرده بود، روز گذشته موج جدیدی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا ، جهان را غافلگیر کرد.

به گزارش کاماپرس، افزایش بی سابقه شمار مبتلایان به کرونا در روز چهارشنبه نشان داد این بیماری خطرناک حتی با وجود گرم تر شدن هوا در نیمکره شمالی از شدت شیوع خود نکاسته و باید در انتظار اخبار ناخوشایند جدیدی از تشدید مرگ و میر ناشی از کرونا باشیم.

بنا به اعلام بی بی سی، روز چهارشنبه با ثبت بزرگترین آمار روزانه شیوع ویروس کرونا در جهان، مدیر سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که جهان هنوز فاصله زیادی با مهار این همه گیری دارد.این سازمان گفت که موارد تازه گزارش شده در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶ هزار بوده که بالاترین رقم روزانه از زمان شروع اپیدمی است.”

نزدیک شدن مبتلایان کرونا در جهان به مرز 5 میلیون نفر

تدروس گبریسوس مدیر “دبلیو اچ او” به خصوص در مورد رشد فزاینده بیماری در کشورهای کم درآمد یا با درآمد متوسط ابراز نگرانی کرد.این هشدار درحالی صادر می شود که کل موارد ابتلا در جهان به پنج میلیون نزدیک می شود.

آریاک سفر

کارشناسان می گویند که شمار موارد آلودگی احتمالا خیلی بالاتر است چون محدود بودن تست کرونا در بسیاری کشورها تصویری ناقص ارائه می کند.براساس داده هایی که دانشگاه جانز هاپکینز جمع آوری می کند بیش از ۳۲۶ هزار نفر هم جان خود را در جهان از دست داده اند.

آمریکا با بیش از یک و نیم میلون مورد ابتلا و مرگ ۹۲ هزار نفر آسیب دیده ترین کشور جهان است. دکتر مایک رایان مدیر امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی هم در کنفرانس روز چهارشنبه علیه استفاده از دو داروی ضدمالاریا، کلوروکوئین و هیدروکسی کلوروکوئین، در واکنش به کووید-۱۹ صحبت کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیشتر گفته بود که کلوروکوئین را در تلاشی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مصرف می کند. این درحالی است که مقام های بهداشتی دولت آمریکا علیه این نوع استفاده از دارو هشدار داده اند.

انتهای پیام

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز