کرونا درخواست «اوبر» را 70 درصد کاهش داد

در حالی که ویروس کرونا رفته رفته پیامدهای سنگین‌تری را به دنیا متحمل می‌کند، شرکت‌های فعال تکنولوژی هم همانند تمام کسب‌وکارها از این اثرات در امان نیستند؛ تا جایی که دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر اعلام کرده از زمان شیوع ویروس کرونا، درخواست‌های سفر در شهر سیاتل آمریکا با کاهش چشمگیر 70 درصدی روبه‌رو بوده است.

به گزارش کاماپرس به نقل از دیجیاتو، کاهش هفتاد درصدی رقم بسیار بزرگی است که احتمالا در تاریخ شرکت اوبر بی‌سابقه باشد. خسروشاهی از آمار و ارقام کاهش درخواست‌ها در سایر شهرهای آمریکا صحبتی به میان نیاورده، اما پیش‌بینی می‌کند که اوبر در شهرهای دیگر همچون سان فرانسیسکو، لس آنجلس و نیویورک نیز با همین میزان کاهش درخواست تاکسی مواجه شده باشد.

«ما شاهد یک الگوی مشابه هستیم. اگر منحنی‌ها را بررسی کنیم، تفاوت‌هایی در زمان‌ پدیدار شدن الگو مشاهده خواهیم کرد. اما منحنی‌های سانفرانسیسکو، لس آنجلس و نیویورک همگی یک شکل هستند و حدس من این است که بعضی از آن‌ها کاهشی بیش از 5 درصد را نشان می‌دهند، و بعضی دیگر فقط چند درصد از این مقدار کمتر خواهند بود. اما با توجه به وضعیت منحنی‌های کنونی شهرهای زیادی در سراسر دنیا وضعیت سیاتل را تجربه خواهند کرد».

آریاک سفر

خسروشاهی شرایط پیش آمده و وضعیت کنونی اوبر را «بسیار بسیار متزلزل و عجیب» توصیف کرده است. طبق گزارشات، سهام اوبر به خاطر نگرانی سرمایه‌گذاران این شرکت از تأثیرات کرونا روی میزان درخواست‌های تاکسی، طی ماه گذشته با کاهشی 50 درصدی مواجه بوده و این موضوع یقینا تأثیرات مخربی را در آینده بر این شرکت تحمیل خواهد کرد.

بدیهی است که قرنطینه خانگی مردم تأثیر بسیار مهمی در کاهش درخواست‌های اوبر در ایالات متحده داشته است. ساعاتی پیش گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا نیز رسما اعلام کرده که ساکنان تمام شهرهای این ایالت از امروز باید در «قرنطینه کامل» فرو رفته و تا اطلاع ثانوی در خانه بمانند. اگر چه در این شرایط کسب و کارها و مراکز خدماتی ضروری همچنان به خدمت‌رسانی خود ادامه خواهند داد.

مرتبط با : اوبر
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز