کد بورسی خود را چگونه بگیریم؟

انجام معامله – خرید وفروش – سهام در بازار بورس مستلزم داشتن کد بورسی است و در این مطلب مراحل دریافت کد بورسی به صورت ساده و گام به گام شرح داده شده است.

به گزارش کاماپرس، کد بورسی ، یک شناسه اختصاصی متعلق به شماست که برای انجام معامله در بازار بورس توسط شرکت کارگزاری که برای انجام معاملات خود انتخاب می کنید، صادر می شود. کد بورسی یا همان شناسه ای که پیشتر ذکر شد از تعدادی حرف و عدد تشکیل می شود و هر بار که بخواهید وارد پنل معاملاتی آنلاین خود شوید باید این شناسه را وارد سیستم کنید.

برای دریافت این کد دو راه وجود دارد.

راه اول از طریق دفاتر پیشخوان دولت :

در این روش وارد سامانه سجام شده و مشخصات خود را ثبت می کنید. بعد از ثبت مشخصات، کد پیگیری دریافت می کنید .

آریاک سفر

در ادامه با در دست داشتن مدارک ( کارت ملی ، شناسنامه  و کپی این مدارک ) به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می کنید.

در این دفاتر، فرم های مربوطه  را امضا می کنید و کد بورسی تا ساعاتی بعد (از 2 تا 72 ساعت بعد ) برای شما به وسیله پیامک ارسال می‌شود.

هزینه ثبت نام در سامانه سجام 10 هزارتومان است که باید این هزینه را هنگام ثبت مشخصات در این سامانه به صورت آنلاین پرداخت کنید.

دفاتر پیشخوان نیز مبالغی از 30 تا 36 هزار تومان از مراجعین بابت احراز هویت دریافت می کنند.

راه دوم مستقیم به کارگزاری های بورس:

در این روش با در دست داشتن مدارک ( کارت ملی ، شناسنامه ، آخرین مدرک تحصیلی ) و کپی این مدارک ، به یکی از شرکت های کارگزاری بورس مراجعه می کنید و بعد از پر کردن فرم های مربوطه کد بورسی شما ظرف یک تا دو روز صادر و برای شما ایمیل یا پست می‌شود یا به شماره همراه شما پیامک می‌شود. بعضی از شرکت های کارگزاری نیز بلافاصله بعد از پر کردن فرم های مربوطه، کد بورسی را به شما تحویل می دهند.

لازم به یادآوری است که برای دریافت کد بورسی شما باید یک حساب بانکی با شماره شبا و یک ایمیل به کارگزاری ارائه کنید.

دریافت کد بورسی به صورت مستقیم از کارگزاری ها هزینه ای ندارد.

شایان ذکر است اگر قصد دارید مستقیما از شرکت های کارگزاری کد بورسی را دریافت کنید می توانید قبل از مراجعه به شرکت کارگزاری در سامانه سجام ثبت نام کنید و بعد از ثبت نام در این سامانه به شرکت کارگزاری مراجعه کنید اما در حال حاضر در خود کارگزاری ها هم ثبت نام شما در سامانه سجام انجام می شود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز