کدام وسایل نقلیه موتوری مشمول بخشیدگی جرایم هستند؟

لست سکند

وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه که از تاریخ بیست و نهم مردادماه تا پایان یازدهم شهریورماه نسبت به خرید بیمه نامه با اعتبار یکساله اقدام کنند، مورد بخشودگی قرار خواهند گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بیمه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بیمه مرکزی خبر بخشودگی جرایم مربوط به فقدان بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری زمینی را اعلام کرد. البته این بخشودگی شامل افرادی خواهد شد که بیمه نامه با اعتبار یکساله را خریداری کنند. براساس اعلام بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه موظف خواهند بود از افرادی که در بازه زمانی مشخص شده نسبت به خرید بیمه نامه با شرایط مذکور اقدام کردند، جریمه دریافت نکنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

این تصمیم براساس مصوبه مجمع عمومی صندوق خسارت‌های بدنی و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و با پیشنهاد رئیس کل بیمه مرکزی ایران مبنی بر بخشیدن جریمه بند «ب» ماده 24 قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسال نقلیه اتخاذ شده است.

راز آسمان پایتخت

درباره بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری بدانید

بیمه شخص ثالث موتور به یک نوع بیمه اجباری تبدیل شده، در صورتی که موتورسواران این بیمه را نداشته باشند، مشکل پیدا خواهند کرد. مثلا اگر حین موتورسواری خلافی اتفاق بیفتاد و موتورسوار بیمه شخص ثالث نداشته باشد، به وی جریمه نقدی و نمره منفی تعلق می‌گیرد و وسیله باید به پارکینگ منتقل شود.

بیمه شخص ثالث موتور مانند اتومبیل هر دو نوع خسارت مالی و جانی را پوشش می‌دهد. در کل ماهیت بیمه شخص ثالث موتور مشابه شخص ثالث خودرو است اما با توجه به امکان بروز حوادث یا تصادفات بیشتر در موتورسیکلت، نوع پوشش‌ها و مدت اعتبار بیمه شخص ثالث موتور با خودرو تفاوت دارد.

حال با توجه به اهمیت ضرورت دریافت این نوع بیمه نامه، بیمه مرکزی شرایطی را فراهم کرده تا افراد ضمن دریافت بیمه نامه مذکور، از بخشیدگی جرایم نیز استفاده کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز