کدام مشاغل از امروز تعطیل هستند؟

طبق اعلام ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت فعالیت مشاغل گروه ۲ در شهرهای قرمز باید متوقف شود.

به گزارش کاماپرس، براساس آمار وزارت بهداشت از دیروز ۲۵۷ شهر یعنی مراکز همه استان‌ها در وضعیت قرمز هستند و مجموع شهرهای قرمز و نارنجی کشور به بیش از ۸۵ درصد رسیده است.

در حال حاضر تعداد شهرهای آبی فقط ۱۱ شهر است که کمتر از چند دهم درصد شهرهای کشور است. با افزایش تعداد شهرهای قرمز و بالا رفتن تعداد مرگ و میر کرونا فعالیت مشاغل گروه ۲ در شهرهای قرمز و نارنجی به مدت ۲ هفته متوقف شود.

مشاغل گروه ۲ شامل چه کسب و کارهایی است؟

طبق اعلام حریرچی این مشاغل شامل بوستان‌ها و مراکز تفریحی به طور کامل، پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ که اصطلاحا به آن‌ها مال می‌گویند و بازارهای موقت شامل بازارهای روز و محلی باید تعطیل باشند.

آریاک سفر

همچنین مراکز شماره گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش، موکت و لوازم خانگی و حوله و پرده و مبلمان و لوستر و درب و پنجره و تزیینات ساختمان، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، سرگرمی، لوازم‌التحریر، ظروف، کتاب، محصولات فرهنگی، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش و..، آتلیه‌های عکاسی، آژانس‌های مشاور املاک، مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی شامل رستوران، کافی شاپ و… باید در شهرهای قرمز کلا تعطیل باشند و پذیرش مشتری نباید داشته باشند.

همچنین مراکز فروش ملزومات و تجهیزات بدنسازی و ورزشی، فروشندگان طلا و جواهر و…، فروش کالاهای دست دوم و سمساری و آموزشگاه‌های رانندگی و… همه در شهرهای قرمز باید تعطیل باشند. این ها مشاغل گروه دو هستند که باید در شهرهای قرمز تعطیل باشند.

مشاغل تعطیل در شهرهای نارنجی

تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها در کل ساعات شبانه روز باید تعطیل باشند. همچنین آموزشگاه‌های موسیقی و زبان، موزه‌ها ، سالن تئاتر و مهدهای کودک باید در شهرهای نارنجی تعطیل شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز