کدام مبلمان برای منزل شما مناسب است؟

لست سکند

آنچه که به دلنشین شدن فضای منزل کمک می‌کند؛ تزیین آن با وسیله‌های شیک وچیدمان مناسب است. به طور مثال آشپزخانه که قلب خانه نیز لقب گرفته است، با تجهیز اسباب و تزیین آن، در آرامش دادن به افراد خصوصا خانم‌های خانه‌دارنقشی اساسی دارد. در حال حاضر و در دنیای امروز که سرعت تکنولوژی و بروز کردن کالاها روز به روز در حال افزایش است، طراحی داخلی و دکوراسیون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از نظر علمی ثابت شده است فضای داخل منزل بر خلق و خو، روحیه، پیشرفت کاری و … تاثیر زیادی دارد.

یکی از این موارد که به آرامش فرد کمک می‌کند، مبلمان و انتخاب مناسب آن برای فضای داخل خانه است. به گزارش کاماپرس، انتخاب بهترین مبلمان برای یک فضا، در منحصر بفرد بودن آن محیط تاثیر می‌گذارد. دنیای مبلمان، دنیایی بسیار گسترده است.

برای فضای داخلی خانه کدام مدل بهتر است؟

یکی از دسته‌های مبلمان که در گروه مبل راحتی قرار می‌گیرد، مبل چسترفیلد است. که طبق گفته‌ها، در قرن هیجدهم در انگلستان برای فیلیپ استنهاوپ که سیاستمدار بوده ساخته شده است، که ساعت‌های طولانی بدون اینکه لباسش چروک شود، بر روی مبل می‌نشست.

این مبل طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است؛ مبل چستر با ظاهر نسبتا پیچیده ولی با فضا هماهنگی خوبی پیدا می‌کند و تاثیر دلنشینی بر آن می‌گذارد. از مبل چسترفیلد در کتابخانه، اتاق مطالعه یا اتاق نشیمن استفاده می‌شود. سبک این مبل، به سبک بریتانیایی نزدیک است. البته با گذشت چند دهه، حالا با رنگ و طرح‌های متنوع به بازار عرضه می‌شود.
با توجه به ویژگی‌های ظاهری و تنوع در رنگ که به افزایش زیبایی اتاق نشیمن می‌بخشد، اکثر افراد از این دسته از مبل‌ها حتی برای دورهمی‌های خانوادگی نیز استفاده می‌کنند، زیرا که به راحتی با سایر لوازم اتاق، هماهنگ می‌شود.

راز آسمان پایتخت

ویژگی‌ها و مدل‌های مبل چستر فیلد

شکل ظاهری مبل با دسته‌ها و تکیه گاه پهن با لبه‌های گرد متمایل به سمت خارج، ارتفاع کم و نشیمنگاه پهن است. مبل چستر فیلد با مدل‌های متنوع در بازار یافت می‌شود، که گاهی اوقات به سبب راحتی که دارد با مبل‌های راحتی چرمی و مخملی اشتباه گرفته می‌شود. یکی از ویژگی‌های اصلی این نوع مبلمان، راحتی آن است که با نشستن طولانی مدت نیز در افراد حس خستگی ایجاد نمی‌کند.

همانطور که اشاره شد، لباس در استفاده از این مبل، چروک نمی‌شود و این نکته یکی دیگر از مشخصه‌های مبل چسترفیلد است. اما مهم‌ترین شاخصه اصلی این گروه از مبل‌ها، لمسه‌دوزی‌های آن است. به این معنی که دوخت‌های لوزی شکل به طور منظم در بدنه مبل قرار می‌گیرند، که البته گاهی برای زیباترشدن آن از دکمه و نگین‌های درخشان در قسمت‌های فرورفته لمسه‌دوزی برای زیبایی بیشتر استفاده می شود.

در ساخت بالشتک‌های این مبل از الیاف پلی استر استفاده شده است که برای کیفیت بیشتر از بالشتک فریم نیز در طراحی آن به کار رفته است. بهترین پارچه برای ساخت این دسته از مبل‌ها، چرم است که در انواع چرم رنگی، چرم آنیلین و نیمه آنیلین دسته‌بندی می‌شود.

یکی از فروشگاه‌های فعال در زمینه فروش و ارائه مبل‌های راحتی چستر فیلد، فروشگاه مبلمان محمدی است که با مراجعه به سایت آن از سایر خدمات ارائه شده توسط این مجموعه می‌توان اطلاع پیدا کرد. محصولاتی نظیر مبل استیل، کلاسیک، راحتی، بوفه، سرویس غذاخوری، سرویس کودک و خواب نیز در بین محصولات این فروشگاه یافت می‌شود.

مرتبط با : مبلمان محمدی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز