کدام بوستان‌های تهران محبوبیت بیشتری دارند؟

پارک جمشیدیه

در شهر تهران بوستان‌ها و پارک‌های زیادی وجود دارد که برای تفریح و اوقات فراغت تهرانی‌ها تأسیس‌شده‌اند.

به گزارش کاماپرس، دراین‌بین تعدادی از پارک‌ها محبوبیت بیشتری پیداکرده‌اند و موردتوجه قرار گرفتند.

پارک جمشیدیه؛ پارکی سنگی در شمالی‌ترین نقطه تهران

بوستان جمشیدیه یا پارک سنگی جمشیدیه یکی از بوستان‌های تهران است که با مساحت حدودی ۱۰ هکتار در محله جمشیدیه و در شمال خیابان نیاوران قرار دارد. این پارک از جنوب به باغ دولو، از قسمت شمال به کوه کلک‌چال، از شرق به خیابان جمشیدیه و از غرب به جاده‌ کلک‌چال محدود می‌شود. این پارک زیبا معماری متفاوتی با سایر پارک های تهران دارد؛ درون آن‌یک آبشار مصنوعی و یک حوض زیبا و تعدادی المان هنری تجسمی قرار دارد که هوش از سر هر بازدیدکننده‌ای می‌برد. پارک جمشیدیه برای افراد عاشق کوهنوردی، پیاده‌روی و هرکسی که از دیدن چشم‌اندازهای زیبا و طبیعت لذت می‌برد،‌ گزینه‌ی ای عالی به‌حساب می‌آید. همچنین پیک‌نیک در این پارک هم بسیار دل‌چسب می‌باشد. در این پارک هرچه بالاتر بروید، منظره‌ای زیباتر را مشاهده می‌کنید که چشم شما را خیره می‌کند. پاکیزگی هوا، دوری از هیاهو و شلوغی شهر و طبیعتی معرکه، مکانی دنج و خلوت به‌ وجود آورده که موردتوجه شهروندان و گردشگران قرارگرفته است. پارک جمشیدیه دارای رستوران و چایخانه‌ای است که از بازدیدکنندگان پارک میزبانی می‌کنند.

پارک آب‌وآتش؛ پارکی محبوب در دل تهران

پارک آب‌وآتش که با نام بوستان حضرت ابراهیم هم شناخته می‌شود، یکی از پارک‌های شهر تهران است که با مساحت بیش از ۲۴ هزار مترمربع در سال ۱۳۸۸ افتتاح شد. از بخش‌های مختلفی که در این بوستان وجود دارد، می‌توانیم به پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه‌رانی، فانوس دریایی، آب‌نما، برج آتش، آلاچیق و محیط سبز اشاره‌کنیم. ازجمله جذابیت‌های پارک آب‌وآتش تندیس‌های آن است که در گوشه و کنار پارک توجه‌ها را جلب می‌کنند. چندین فواره‌ آب در این پارک وجود دارد که محلی ایده‌آل برای بازی کودکان در روزهای گرم سال محسوب می‌شود. همچنین 4 برج آتش نیز در این پارک قرار دارد که هر از گاهی شعله‌های بزرگ آتش را به‌ سمت آسمان می‌فرستد؛ هر شب هم‌ زمان با غروب خورشید و تاریک شدن هوا، این برج‌ها فعال می‌شوند و شعله‌های پرحرارت آتش را تا ارتفاع 1 الی 8 متر به آسمان شب می‌رسانند. لذت گرما،‌ تماشای رقص آتش در آسمان و صدای هیجان‌انگیزی که زمان روشن شدن برج از آن بیرون می‌آید از جذابیت‌های این پارک به‌حساب می‌آیند. آسمان نمای گنبد مینا با برنامه‌ی رصد آسمان به هنگام شب و بازدیدهای علمی-تفریحی نیز اوقات فراغت خوبی را برای شما مهیا می‌کند. علاوه بر این تعدادی رستوران و کافی شاپ و تور بدمینتون و حتی آمفی‌تئاتر هم در این پارک به چشم می‌خورد که بازدیدکنندگان می‌تواند از آن‌ها استفاده کنند. خوب است بدانید این پارک از طریق پل چندطبقه‌ی طبیعت، به پارک طالقانی متصل شده است.

    پارک آب و آتشبوستان ولایت؛ از بزرگ‌ترین بوستان‌های تهران

پارک ولایت در سال 1390 در زمینی به وسعت 270 هکتار است تأسیس شد. این پارک به‌اندازه‌ای بزرگ است و بخش‌های سرگرم‌کننده دارد که گنجایش 150 هزار نفر را دارا می‌باشد. از بخش‌های سرگرم‌کننده این مکان می‌توان به رینگ اتومبیل‌رانی، پیست اسکیت، پیست دوچرخه‌سواری، بانجی جامپینگ، رینگ موتورسواری، زمین‌بازی کودکان، شهربازی مسقف، صخره‌نوردی و مسیر پیاده‌روی اشاره کرد. جالب است بدانید که در بخشی از پارک ولایت، فضایی مختص بانوان وجود دارد که آن‌ها می‌توانند آزادانه در این فضا به تفریح بپردازند.

آریاک سفر

پارک جنگلی چیتگر؛ از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی تهران

پارک جنگلی چیتگر با ۹۵۰ هکتار زمین پردرخت از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی استان تهران محسوب می‌شود که در حاشیه غربی پایتخت قرار دارد. این پارک به‌منظور بالا بردن مقدار اکسیژن هوای تهران ایجادشده است. دریاچه چیتگر نیز در همسایگی این پارک جنگلی قرارگرفته است. بوستان جنگلی چیتگر در سال ۱۳۴۲ توسط سازمان جنگل‌ها و مراتع احداث شد و در حال حاضر تحت مدیریت شهرداری منطقه ۲۲ تهران است. این پارک از شمال به دریاچه چیتگر، از جنوب به آزادراه کرج از غرب به شهرک سروآزاد و پیکان‌شهر و از شرق به خرگوش‌ دره محدود می‌شود. از امکانات این پارک می‌توان به پیست‌های دوچرخه، پیست سوارکاری، پیست اسکیت و نیز مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری اشاره کرد.

پارک جنگلی چیتگربوستان گفت‌وگو؛ از معروف‌ترین بوستان‌های غرب تهران

پارک گفت‌وگو با مساحت حدودی 145000 مترمربع در سال ۱۳۸۲ در غرب تهران تأسیس شد که 7 هکتار از آن را گونه‌های گیاهی فصلی و دائمی در برگرفته است. در این پارک سعی شده تا روش‌های پارک ‌سازی کشورهای مختلفی همچون ایتالیا و انگلستان با استفاده از فرهنگ و معماری ملت‌های مختلف به شهروندان شناسانده شود. مجسمه حضرت مریم که به‌عنوان نماد صلح و دوستی میان ملت‌های مختلف است در بخش میانی باغ ایتالیایی پارک گفت‌وگو نصب‌شده است و می‌توانید از آن دیدن کنید. زمین‌بازی، کتابخانه، کتاب‌فروشی، خانه سلامت، خانه اسباب‌بازی، مسجد، دو زمین‌ اسکیت، رستوران، 8 آب‌نما و 3 سرویس بهداشتی از امکانات این پارک است.

پارک نهج‌البلاغه؛ از محبوب‌ترین بوستان‌های تهران

پارک نهج‌البلاغه یکی از پارک‌های تهران با بیش از ۳۵ هکتار وسعت است که در بخش وسیعی از دره‌ فرحزاد بین بزرگراه نیایش، بزرگراه همت و غرب بزرگراه یادگار امام گسترده شده‌ است. به ‌دلیل قرار گرفتن درشیب، قسمت‌های مختلف پارک به ‌شکل طبقاتی در بالای هم و در امتداد مسیر رودخانه قرارگرفته‌اند. وجود رودخانه در وسط پارک آن را به 2 قسمت مجزا تقسیم کرده که با یک پل بزرگ و چندین پل کوچک به هم متصل می‌شوند. ازآنجاکه فضای زیادی برای پیک‌نیک در این پارک زیبا وجود دارد،‌ خانواده‌های ایرانی زیادی عصرها به این پارک می‌آیند تا از محیط و مناظر آن نهایت لذت را ببرند. از بخش‌های مختلف پارک می‌توان به ۳ مجموعه بازی برای کودکان، ۹ هزار مترمربع مسیر دوچرخه‌سواری، ۱۸۰۰ مترمربع فضای ورزش همگانی، فضای برگزاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی و هنری، دو پل عابر پیاده‌روی، سرزمین شگفت‌انگیز، میز تنیس، پارکینگ ۷۵۰ واحدی، ۴۰ سرویس بهداشتی و فضاهای جانبی برای استراحت خانواده‌ها اشاره کرد.

بوستان نهج البلاغه انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز