کدام آژانس مسافرتی صاحب کیفی‌ترین صفحه اینستاگرام است؟

با توجه به اهمیتی که آژانس‌های مسافرتی برای صفحه اینستاگرام خود قائل‌اند، بخش پژوهشی گروه رسانه‌ای کاما به ارزیابی صفحه‌های اینستاگرام 21 آژانس مسافرتی شاخص پرداخت و بهترین صفحه اینستاگرامی آژانس‌های مسافرتی در میان این 21 آژانس را در بازه آخرین هفته سال 98 معرفی کرد.

به گزارش کاماپرس، این ارزیابی که با هدف ارایه تصویری واضح‌تر به مدیران آژانس‌ها انجام شده با در نظر گرفتن سه شاخص، 21 صفحه اینستاگرام را برگزید. این سه شاخص عبارت بودند از شهرت و خوشنامی آژانس، داشتن حداقل 20 هزار دنبال‌کننده در صفحه اینستاگرام و در نهایت فعال بودن صفحه در هفته پایانی اسفندماه 98.

این ارزیابی بر مبنای عملکرد صفحه‌های اینستاگرام در آخرین روزهای سال 98 انجام شده است. لازم به تاکید است که اگر این ارزیابی در بازه‌های زمانی دیگری صورت بگیرد، احتمال دارد نتایج تاحدودی تغییر کنند.

در جمع‌بندی این ارزیابی، آژانس‌ها بر اساس دو شاخص «نسبت تعداد لایک به تعداد دنبال‌کنندگان» و «تعداد کامنت به تعداد دنبال‌کنندگان»، رده‌بندی شده‌اند. این دو شاخص دارای اهمیت زیادی هستند؛ چراکه شاخص اول نشان‌دهنده میزان شناختی است که آژانس مسافرتی به عنوان صاحب صفحه از مخاطبان خود دارد و شاخص دوم نشان‌دهنده میزان تعاملی است که میان صاحب صفحه و مخاطبان وجود دارد.

دلیل انتخاب آخرین پست سال این بود که معمولا همه آژانس‌ها در انتهای سال به عنوان پایان‌بندی فعالیت‌هایشان و به مناسبت تبریک فرارسیدن سال نو یک پست خاص منتشر می‌کنند. از این روی، این پست به عنوان شاخص سنجش انتخاب شد.

آریاک سفر

لست سکند، الی گشت ، سام سیر، سالیان سفر، آفتاب کلوت، دلتابان، ستاره ونک، آمیتیس، علی بابا، طاهاگشت، لاچین سیر، گلفام، دالاهو،  معراج گشت، فلایتیو، سفرستان، مارکوپلو،  سفرزون،  رز آبی، اسپلیت البرز و ایوار، 21 صفحه اینستاگرام بودند که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند.

  بهترین صفحه‌های اینستاگرام بر اساس نسبت بین تعداد لایک به تعداد دنبال‌کننده

بهترین صفحه‌های اینستاگرام بر اساس نسبت بین تعداد کامنت به تعداد دنبال‌کننده

بهترین صفحه‌های اینستاگرام بر اساس هر دو شاخص نسبت لایک و کامنت به تعداد دنبال‌کننده

نکته جالب توجه اینجاست که هیچ‌یک از 12 صفحه اینستاگرام پربازدیدِ حاضر در این ارزیابی در میان سه صفحه‌ای که از نظر کیفیت سرآمد بودند، قرار نگرفتند.

جمع‌بندی:

مدیران آژانس‌ها در سه، چهار سال اخیر هزینه‌های زیادی برای تولید محتوا، مدیریت صفحه‌های اینستاگرام، کانال‌های تلگرام و سایر پلت‌فرم‌های فضای مجازی انجام داده‌اند. اما نکته قابل توجه این است که بسیاری از این هزینه‌ها برای بالا بردن کمیت رسانه‌ها بوده است. در صورتیکه آنچه کاربران فضای مجازی را به مشتریان آژانس‌های مسافرتی تبدیل می‌کند، نه کمیت بلکه کیفیت است.

برای افزاش فروش از طریق اینستاگرام توجه به این دو نکته بسیار مهم است؛

* هرچقدر کیفیت محتوای یک صفحه اینستاگرام به علایق و خواسته‌های کاربران نزدیکتر باشد، شانس فروش بالاتر می‌رود

* هرچقدر محتوای یک صفحه بتواند با دنبال‌کنندگان تعامل بیشتری برقرار کند، شانس فروش بالاتر می‌رود.

گروه رسانه‌ای کاما به عنوان مجری پروژه‌های بازاریابی محتوایی آمادگی دارد در زمینه طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی به آژانس‌های محترم گردشگری خدمات مشاوره و اجرا ارایه دهد. با توجه به اینکه در ابتدای سال جدید قرار داریم و فراغت ایجادشده بهترین زمان برای بازنگری در فرایندها و اهداف است، کاما آمادگی دارد برای طراحی یک برنامه سالانه در کنار شما باشد.

فعالان صنعت گردشگری برای دریافت فایل کامل این پژوهش که به صورت نسخه پی‌دی‌اف تهیه شده است می‌توانند به شماره 09219563704 از طریق پیامک یا واتس‌اپ پیام بدهند. در فایل کامل این پژوهش، تمامی جداول و اطلاعات درج شده است. این فایل به صورت رایگان در اختیار فعالان صنعت گردشگری قرار داده می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : ایواردالاهوعلی باباگلفام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز