کتاب های عباس معروفی را کدام ناشر چاپ می‌کند؟

درگذشت عباس معروفی، نویسنده و روزنامه‌نگار ایرانی مقیم آلمان توجه علاقمندان به کتاب را به آثار این نویسنده جلب کرد.

به گزارش کاماپرس، شناخته‌شده‌ترین آثار عباس معروفی، رمان‌های «سمفونی مردگان» و «سال بلوا» است. «سمفونی مردگان» تاکنون 56 بار و «سال بلوا» 33 بار زیر چاپ رفته‌اند. با اینکه عباس معروفی خود در آلمان به فعالیت نشر مشغول بود اما آثار او در ایران توسط انتشارات ققنوس منتشر می‌شد.

«دریا روندگان جزیره‌ آبی‌تر» یکی دیگر از آثار معروفی است که برای اولین بار در سال 1382 توسط ققنوس زیر چاپ رفت و تاکنون 11 بار تجدیدچاپ شده است. این کتاب 360 صفحه‌ای، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه معروفی است. «ازل تا ابد» یکی دیگر از کتاب‌های ادبی معروفی است که تاکنون دو بار چاپ شده است.

کتاب‌ «آونگ‌ خاطره‌های‌ ما» ۳ نمایشنامه‌ است‌ که‌ سال 1383 چاپ شد و تا سال 1396 چهار بار دیگر نیز زیر چاپ رفت. نام این کتاب در ابتدا «خدا گاو را آفرید» بود اما در فرایند صدور مجوز، نام کتاب تغییر کرد. طرح روی جلد کتاب، موجودی در حال تفکر است که تن انسان و سر گاو دارد.

یکی دیگر از کتاب‌های عباس معروفی، «پیکر فرهاد» است که در حال حاضر هیچ‌یک از کتابفروشی‌های آنلاین آن را عرضه نمی‌کنند. این کتاب در سال 1387 مانند سایر آثار معروفی توسط ققنوس به چاپ رسید. روی جلد این کتاب، یک قلمدان دیده می‌شود که از داستان بوف کورِ صادق هدایت الهام گرفته شده است. در پس‌زمینه نیز تصویری مات از خود هدایت وجود دارد. این کتاب توسط زنی روایت می‌شود که تصویر او در داستان بوف کور، روی قلمدان نقش بسته بود. پیکر فرهاد در سال سال ۲۰۰۲ برنده جایزه بنیاد ادبی آرنولد تسوایگ شد.

آریاک سفر

هرچند، نسخه فیزیکی پیکر فرهاد در بازار نشر کمیاب است اما نسخه صوتی و الکترونیکی آن در سایت‌هایی مانند فیدیبو و طاقچه در دسترس است. برخی دیگر از آثار معروفی را نیز می‌توان در سایت‌های کتابراه، آوانامه، فیدیبو و طاقچه مطالعه کرد.

یکی دیگر از کتاب‌های معروفی «ذوب شده» است که داستان یک نویسنده را در زمان پهلوی روایت می‌کند. برخی دیگر از آثار معروفی مانند «فریدون سه پسر داشت»، «نام تمام مردگان یحیاست» و «تماما مخصوص» در ایران زیر چاپ نرفتند.

عباس معروفی که در 27 اردیبهشت 1336 در تهران به دنیا آمده بود، صبح دیروز 10 شهریور 1401 در سن 65 سالگی در اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

انتهای پیام

مرتبط با : آوانامهانتشارات ققنوسطاقچهفیدیبوکتابراه
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز