کاهش 50 درصدی فروش خودرو در روسیه

روس‌ها ماه آوریل سال 2020 – فرودین و دهه اول اردیبهشت ماه 99 – را در حالی در قرنطینه سپری کردند که فروش خودرو در بازار روسیه به شدت سقوط کرد.

طبق گزارش کاماپرس به نقل از Avtostat ، میزان فروش در بخش خودروهای شخصی با 64.4 درصد کاهش به 53.3 هزار دستگاه رسید. فروش کامیون ها ، اتوبوس ها و وسایل نقلیه تجاری سبک تقریباً به همین ترتیب سقوط کرد. کارشناسان هشدار می دهند که با توجه به تمدید محدودیت ها ، فروش در ماه مه نیز به هیچ وجه چشمگیر نخواهد بود.

این وضعیت در نتیجه وضع روزهای غیر کاری و تمهیدات قرنطینه در مقیاس بزرگ در روسیه از 28 مارس شکل گرفته است ، که به موجب آن ، به همراه سایر کالاهای تجاری ، ممنوعیت فروش نیز به نمایندگی های فروش خودرو اعمال شد.

کاهش 11/4 درصدی فروش کامیون در روسیه

آریاک سفر

برای مثال در بخش وسایل نقلیه تجاری جدید سبک (وانت ، کامیون های سبک و وانت با وزن 3.5 تن) ، فروش در ماه آوریل با 42.6 درصد کاهش به 5154 واحد رسید. درمجموع ، طی چهار ماه اول سال جاری میلادی ، 27.5 هزار خودرو (12 درصد کمتر) در گروه خودروهای سبک تجاری فروخته شده اند. ضمنا فروش کامیون ها در طی ماه گذشته 33 درصد افت به 4.6 هزار دستگاه کاهش یافته و به این ترتیب در کل از ابتدای سال – فروش کامیون ها با 11.4درصد  کاهش روبرو بوده است.

سرگی بورگازلیف، کارشناس مستقل در زمینه بازار خودرو گفت: پیش بینی می شود تا آخر سال میلادی کاهش فروش به 800-950 هزار خواهد رسید ، که 50 درصد کمتر از سال 2019 است و این با در نظر گرفتن اقدامات موجود در زمینه حمایت های دولت و اقدامات قرنطینه است. وی در خاتمه هشدار داد اگر قرنطینه ادامه پیدا کند ، وضعیت بازار خودرو روسیه به مراتب بدتر خواهد شد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز