کاهش 40 درصدی قیمت سهام علت رونق بورس است

لست سکند

کاهش ۴۰ درصدی قیمت بعضی از سهام‌ها باعث شده دوباره سهامداران برای خرید مجدد ترغیب شوند و بازار دوباره رونق بگیرد.
به گزارش کاماپرس، بازار بورس بعد از چند هفته قرمز ، دو روز اول هفته را در فضایی آرام و مثبت و رو به رشد شروع کرده است. صف فروش خیلی کمتر شده و سهامداران برای خرید سهامهای جدید اشتیاق بیشتری نشان می دهند. فرزین‌اقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه دلیل این رونق دوباره را کاهش ۴۰ درصدی قیمت بعضی از سهام‌ها می داند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

این کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر تصمیمات اخیر شورای عالی بورس روی بهبود عملکرد بازار سرمایه می گوید:« تصمیماتی که در شورای عالی بورس برای حمایت و تثبیت بازار سرمایه گرفته شده جزء متغیرهای مستقیمی است که می تواند تاثیر خوبی روی بازار سرمایه بگذارد .روند اجرایی این تصمیمات ممکن است با کمی تاخیر صورت بگیرد، اما تلاقی این تصمیمات با کاهش ۴۰ درصدی شاخص کل می‌تواند به بازگشت بازار و بهبود روند بورس کمک کند.»

فرزین اقا بزرگی در ادامه تاکید می کند نباید دوباره به بازار گردانان اجازه افزایش سرمایه بدون تناسب با ارزش ذاتی شرکت ها را داد زیرا ممکن است بازار دوباره از کنترل خارج شود. او می گوید:« وظیفه اصلی بازار گردانان نزدیک کردن ارزش ذاتی و ارزش معاملات در بازار سهام است. در حال حاضر نمی توان گفت تصمیماتی که اخیرا در شورای عالی بورس گرفته شده است توانسته روی بازار سرمایه تاثیر بگذارد؛ دلایل اصلی که سبب شد بازار مثبت شود کاهش ۴۰ درصدی قیمت بعضی از سهام‌ها است که سهامداران را ترغیب به خرید مجدد سهام کرده است.»

راز آسمان پایتخت

کاهش زمان پیش گشایش بر حجم معاملات تاثیر می گذارد

علی عباسی کارشناس بازار سرمایه درباره اعمال محدودیت جدید مبنی بر کاهش زمان پیش گشایش به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید:«تغییر ساعت معاملات به دلیل عدم کنترل و مدیریت نوسانات بازار سرمایه در طول روز است، وقتی مسئولان چنین تصمیمی را اخذ می کنند آیا نمی دانند که هیجان فروش به نحوی است که افراد در همان ۱۵ دقیقه آغازین پیش گشایش هم می توانند سهام خود را برای فروش بگذارند و روند شاخص را منفی کنند. »

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار بورس عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز