کاهش 150 میلیونی قیمت مزدا 3 ؛ خرید قسطی مزدا به صرفه است؟

بهمن موتور در حالی اقدام به فروش قسطی مزدا 3 کرده است که این خودرو افت قیمت شدیدی را در مقایسه با 3 ماه قبل تجربه کرده و در یک ماه اخیر نیز با حدود 150 میلیون تومان کاهش قیمت مواجه شده است.

به گزارش کاماپرس، خودروهای لوکس بازار این روزها با ریزش های سنگینی که طی یکی دو ماه اخیر تجربه کرده اند باز هم بازار کم رونقی دارند و افق پیش رو هم برای این خودروها جالب توجه نیست.

گزینه های خوب از روی میز برداشته شد!

سه ماه قبل با فروش یک خودروی مزدا 3 به راحتی می شد یک آپارتمان 60 تا 70 متری در بسیاری از مناطق تهران خریداری کرد و مالکان زمین و سازندگان ویلاهای شمال نیز این خودرو را با املاک و ویلاهای مرغوب معاوضه می کردند اما امروز دیگر چنین گزینه هایی روی میز نیست!

نگاهی به تحولات قیمت مزدا 3 در سه ماه اخیر نشان می دهد این خودرو اواخر مهرماه امسال تا 1 میلیارد و 250 میلیون تومان قابل فروش بوده است و این درحالیست که در پایان آذرماه مزدا 3 در مرز یک میلیارد تومان قرار گرفته و در دی ماه 150 میلیون تومان دیگر از قیمت خود را از دست داده است. مزدا 3 را اکنون می توان در بازار به قیمت 830 تا 840 میلیون تومان خریداری کرد.

آریاک سفر

خرید قسطی مزدا 3 به صرفه است؟

بهمن موتور برای فروش اقساطی این خودرو 400 میلیون پیش پرداخت در زمان ثبت نام طلب می کند و هنگام تحویل خودرو نیز باید 128 میلیون دیگر به حساب این شرکت واریز کنید. به این ترتیب خودرو با 528 میلیون تومان به مشتری تحویل می شود و متقاضی باید بین اقساط یک تا سه ساله ، مبلغ قسط مورد نظر خود را انتخاب کند.

اقساط یک ساله مزدا 3 ماهانه مبلغ 35 میلیون و 471 هزار تومان در نظر گرفته شده است بنابراین خریداری که این خودرو را با اقساط یک ساله خریداری کند مجموعا 425 میلیون و 652 هزار تومان قسط پرداخته و با پیش پرداخت 528 میلیونی این خودرو حدود 953 میلیون و 652 هزار تومان برای وی آب می خورد.

بر این اساس خرید قسطی این خودرو به در اقساط 12 ماهه حدود 100 میلیون تومان گران تر از خرید نقد آن تمام می شود.

در صورتی که متقاضی اقساط 2 ساله (24 ماهه ) را انتخاب کند مبلغ اقساط در هر ماه حدود 21 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و مجموع اقساط وی بالغ بر 504 میلیون تومان خواهد بود که با احتساب مبلغ 528 میلیونی پیش پرداخت، مشتری این خودرو را به قیمت یک میلیارد و 32 میلیون تومان خریداری خواهد کرد. به این ترتیب قیمت مزدا 3 در این روش برای مشتری حدود 190 میلیون بیشتر از خرید نقد آن از بازار تمام می شود.

اقساط  سه ساله نیز برای خرید قسطی مزدا در نظر گرفته شده که مبلغ آن   16,385,000 تومان است و مجموع این اقساط در سه سال(36 ماه) بالغ بر 589 میلیون تومان خواهد بود. قیمت تمام شده این خودرو در اقساط سه ساله با احتساب 528 میلیون پیش پرداخت یک میلیارد و 117 میلیون تومان است و خریدار بابت خرید اقساطی سه ساله مبلغ 277 میلیون تومان بیش از خرید نقدی می پردازد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه بهمن
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “کاهش 150 میلیونی قیمت مزدا 3 ؛ خرید قسطی مزدا به صرفه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز